Gå til innhold

Eilif9's VW Taro (Hilux) "Rustbucket"

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, men da skal du ha ut torsjonsstaven av festet, og vri den rundt den ene eller andre veien x ant hakk. Og eksakt likt paa begge sider. Husk aa merke staven og festet/hylster foer du gjoer noe. Og paa noen biler maa du kompensere for endret hjulstilling. Ikke start paa dette uten at du har en skikkelig resept for jobben...

 

 

 

Vil du ha et tips? -Ta en bil av gangen. Blir du drit lei begge, saa strander begge...

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsjonsstaven er allerede justert, fikk 3-4 cm ekstra høyde på hver side ;)

Jeg venter på deler til golfen enda, så ejg kan liksågodt ha noe annet å mekke på i mellomtiden..

Vet at jeg kan bli distrahert fra Golf-prosjektet mitt, men Golfen er enda første-prioritet, fordi jeg vil kvitte meg med den så fort som mulig :) Men jeg vil jo gjøre det skikkelig for det.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsjonsstaven er allerede justert, fikk 3-4 cm ekstra høyde på hver side ;)

Jeg venter på deler til golfen enda, så ejg kan liksågodt ha noe annet å mekke på i mellomtiden..

Vet at jeg kan bli distrahert fra Golf-prosjektet mitt, men Golfen er enda første-prioritet, fordi jeg vil kvitte meg med den så fort som mulig :) Men jeg vil jo gjøre det skikkelig for det.

 

Paa en alfa 75 og en GTV mod 1986 jeg hadde, maatte jeg slipe ned noen distansehylster i forstillingen slik at hjulstillingen ble riktig. skal senke en R5 jeg har, og den har torsonstaver bak, de maa vris om, men jeg tror ikke det er noe aa justere i bakstillingen etterpaa.

 

Du boer finne ut om det er ok for hjulstillingen dette du har gjort, slik at dekkene ikke slites fort ut, eller evt om annet skjer.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal heve den litt frampå i dag :)

Det skal visstnok bare være å stramme en bolt der torsjonsfjæringen er festet til ramma. Dette gjør den stivere og hever bilen forhåpentligvis et par cm :)

 

Husk att hvis du hever på torsjonsfjæringen får du en unaturlig vinkel på bærekulorna å att sporvidden blir smalare.

Beste hevinga er å heve på ramma. Bruk båtrulle fra Biltema å lyft ikke mer enn 50 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en rar lekkasje i går.. Kjølevann håper jeg?

Det lekker kjølevann fra det nederste dekselet til registerreima, og dynamoreima drar med seg kjølevesken og spruter den rundt i hele motorrommet, litt etter litt. Noen som vet hva dette kan være? :)

 

IMG_0072.jpg

 

Et bilde fra litt lengre unna, for å vise litt mer hvor det er lokalisert;

 

IMG_0073.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpe?

 

Godt tenkt, men vannpumpa sitter på toppen av motoren ;)

 

EDIT; Når jeg tenker etter så er vel en mulighet for at vannpumpa lekker inn i plastdekselet, men fra toppen så det renner ned og lekker ut i bunnen.. Svigerfar sa at det var dårlig vannpumpe på den :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest sannsynleg at vannpumpa er defekt, den sitter midt i registeret, kjølevifta er skrudd fast i vannpumpa. Justeringskruen på dieselpumpa sitter bak på pumpa, denne har ein blank låsering foran låsemutteren. Er ganske enkel å komme til på sugediesel, Men sia den ikkje har turbo så er det ingen grunn til å skru på denne. Du får kun meir røyk og høgare forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår