Gå til innhold

Lavt oljetrykk

Ranger emnet


Isakine

Anbefalte innlegg

Du bør først få målt oljetrykket. Viss oljetrykke er for lågt kan det være tett sugesil, trykkbegrensingsventilen som opnar for tidleg, slitt oljepumpe. Viss oljetrykke er ok er det trykkbrytaren. Mistenkar at det er oljepumpa som er slitt og når olja er varm så er tapet mellom tannhjulet og pumpehuset større. Olja renn i mellom klaringa i tannhjulet og pumpehuset. Men det er ikkje sikkert det er oljepumpa.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde diagnose test på et ikke merke verksted i dag og ingen feil på testen

Kan volvo verksted måle oljetrykket med sin diagnosetester?

eller må en fysisk koble til et trykkmåler på uttaket til oljetrykkbryterern?

 

Lurer på om jeg bare skal hoppe i det å kjøpe oljepumpe uten å måle trykket først....er ikke så mye annet det kan være nå føler jeg!!

Hvor handler jeg oljepumpe billigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på om det er oljepumpa eller bryteren som er feil... Men tror det kan være lurt å sjekke eller rett og slett bytte bryteren først fordi den er mye billigere og lettere å bytte enn oljepumpa (et lite forbehold om at den er lett å bytte; har ikke gjort det på moderne Volvo).

 

Tenker du finner både bryter og oljepumpe her: Volvo Parts, Volvo Spares and Accessories: online ordering, mail order parts, UK based site ?

 

Kan også være en idé å sjekke skruvat.no eller dindel.no.

 

Ellers er vel kanskje bryteren billig nok til at du kan kjøpe den på f.eks. bilxtra, meca eller mekonomen?

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett begynt med å måle trykket, for dersom trykket er for lavt så kan motoren ta skade av det.

På Volvo så er silen på oljepickupen forferdelig liten og kan dermed ha lett for å tette seg. Mål oljetrykket, er det lavt så sjekk sil/bytt pumpa.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein trykkbegrensingsventil som hindrar at oljetrykket ikkje blir for høgt, det kan hende at den ventilen opnar ved eit lågare trykk enn den skal. Eller så kan det være ein innvendige lekasje, enten i pumpa eller annan plass.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår