Papi. Skrevet Desember 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2012 Eg ser etter å kjøpe meg ein Caravelle (rundt 1995), med 4x4, og eg veit at 1.9 TDI er ein skotsikker motor, men desse vart tydeligvis ikkje levert med denne.Korleis er det med 2.4D? Eg er ute etter ein bil som har 4x4, brukar lite diesel, og som det er lite tull med motor med. Kan nokon fortelje meg meir om dette? Har høyrt mykje bra om 1.9 TDI, men fint lite om 2.4D. Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Desember 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2012 2.4D er LAT, like greit å gå for en 2.5TDI 102hk, helt annen effekt og skuddsikker så lenge register reim og vannpumpe er byttet. 2.4D har vel 78hk, og sliter med å dra mer enn tom bil ;) Caravelle kan bygges om til 4x4, alt er klart, må bytte girkasse og montere driveksel, diff og stikk akslinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2012 Gå for 2.4D framfor 1.9Td. Pass på at registeret er relativt ferskt, bytt olje av og til så går den evig. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2012 Eg må berre skaffe deler frå ein 4x4, så er det bolt-on, tut og køyr? Kva ligg forbruket på ein 2.4D på? både med FWD og 4x4? Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Desember 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2012 2.4 vil bruke mer enn 2.5tdi da den må presses på turtall for å dra noe, spesielt med 4x4 2.5TDI 102hk fwd ligger på 0.75 blandet kjøring, 0.6 eller noe sånn langkjøring. Brukte ca 1l med biltralle og Golf Mk1 bakpå ikl mange fjelloverganger. Alle brakettene er der og i bakhjulene så er der bare et dekklokk der drivakslingene skal vere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg