Gå til innhold

Registrering av km stand hos Audi forhandlere.

Ranger emnet


Fox

Anbefalte innlegg

Tenkte å gjøre dere obs på en liten men desto viktig sak hos Audi forhandlerene. Nå vet jeg ikke om alle forhandlerene er knyttet sammen datamessig, men dette gjelder i hvertfall Moss og Sarpsborg.

 

Fikk en regning fra Audi og da står det litt info om bilen. Fikk litt hakaslepp når bilen jeg har sto oppført med 184.000km. Den har gått 160.000... Først så mistenkte jeg at forrige eier hadde tuklet med km.standen. Jeg ringte forhandleren jeg hadde kjøpt delen hos og lurte på hvor de hadde fått 184.xxx km i fra. Jo, den var registrert i Nov. 2012 når jeg kjøpte ett setepolster. Så var den registrert med 160/170 tusen (husker ikke i farta) tidligere da jeg kjøpte en skrue... Og til slutt var den registrert med ca 154.000 km i Sarp når en nøkkel ble kodet. Ingen av de gangene jeg kjøpte skrue/setepolster hadde jeg med bilen. Så da klarnet det hele for han jeg snakket med. Datasystemet til Audi legger på 15.000km ved hvert varekjøp sa han, man måtte fysisk bekrefte dette på PC'en. Så de har ikke gjort det bare en men to ganger... Heldigvis så hadde Sarp vært såpass oppegående å registrert riktig km stand (når bilen faktisk var inne) Jeg var rimelig forbanna når jeg så km.standen og var sikker på at forrige eier hadde stilt den tilbake. Om jeg hadde solgt bilen så hadde jo ny eier fått opplyst km.standen som var for høy ved å kontakte en Audi-forhandler. Han jeg snakket med beklaga at dette hadde skjedd (igjen to ganger...) og skulle ta det opp med gutta sine. Det har gått pluss/minus ett år i mellom de to kjøpa jeg hadde så det er nok en hel haug med biler som står oppført med feil km. stand hos forhandleren. Sjekk opp dette er dere lure!

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor bilen har vært inne i sarp/evnt fr.stad. Han i Moss som opplyste meg om km standen før jeg kjøpte den og det var i nedre glomma ett sted. Sannsynligvis Sarp. da jeg kjøpte den i Skjeberg. Moss (Nordli) som har gjort tabben her.

Endret av Fox

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår