yosi4 Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Hei og hopp..! For ett par dager siden sluttet sentrallåsen på Audin og fungere,jeg fikk ett tips om att det kunne være defekt vakumpumpe under baksetet.Byttet denne i dag men fortsatt ingen respons Fra Sentrallåsen når jeg prøver og låse dørene.. Noen som veit om det er en egen sikring eller noe slik til den? så i sikrings boksen og alt er jo på Tysk :oohh Setter pris på alle tips og svar! ;) legger ut ett bilde av sikrings boks beskrivelsen som jeg forsto lite av,kan noen se sikringen kanskje? Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Sentrallåssystemet er tilknyttet automatsikringene. Disse er plassert i motorrommet, bak bremsekraftforsterkeren. Ligger en svart boks der. Neppe den sikringen som er gååen. Sjekk om du har kabel/slangebrudd inn til døren eller så kan det være at selve solinoden er deffekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Sentrallåssystemet er tilknyttet automatsikringene. Disse er plassert i motorrommet, bak bremsekraftforsterkeren. Ligger en svart boks der. Neppe den sikringen som er gååen. Sjekk om du har kabel/slangebrudd inn til døren eller så kan det være at selve solinoden er deffekt. har bare noen få sikringer i motorromet sånne store "klumper" og ett par vanelige..hva er solinoden? :P Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 De "klumpene" er automatsikringene. Solinode er en slags "motor", dvs den som fysisk driver(åpner og låser) låsen i døren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 De "klumpene" er automatsikringene. Solinode er en slags "motor", dvs den som fysisk driver(åpner og låser) låsen i døren. ok..skal sjekke etter brudd men er det slik att hvis en Solinode er deffekt funker ikke noen? Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 (endret) Hver lås i systemet(hver dør eller luke) har sin egen solinode. Dvs om en er deffekt så virker normalt de andre. Vanskelig å si hva som er feil med din bil. Du kan jo prøve søke litt på forumet her eller andre forum og se om det er noe tips. EDIT: hører du at vakumpumpen under basksetet starter? Endret Desember 2, 2012 av xr4ti Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 (endret) er ingen som virker på min bil :P null respons Nei kommer ingen lyd fra pumpa verken den "nye" eller den gamle!.. Endret Desember 2, 2012 av yosi4 Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Du kan jo sjekke/måle om du har strøm og signal frem til vakumpumpa. Er flere typer pumper forresten så viktig at de er helt like mtp delenummer. Du kan jo prøve å bøyle sikringen(sette en kabel fra stikk til stikk). Det er normalt sikring nr 2 sett fra fronten på bilen som er til sentrallåsen. Om pumpa starter/låsene virker da så er jo saken grei. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/299301-releoversikt-audi-c4.html Legger med oversikt på sikring og releoversikt til C4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 (endret) da prøver jeg og sette ledning fra stikk til stikk på sikring nr 2 foran Edit: det funka ikke,men får ikke presset ned låse knotten på passasjer døren fant jeg ut nå får ta av trekket og se hva feilen er der i morra Endret Desember 2, 2012 av yosi4 Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Automatsikring? Er det ikke vanlige relé? Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 (endret) er en slik 4 stikk kloss :P hehe Da har jeg sjekket alle sikringene i motor rommet som hører til Sentrallåsen uten og kommet noe videre.. Så i morgen blir det ut med baksete igjen sjekke att alt sitter som det skal,av med dørtrekkene og sjekke etter lekkasjer eller brudd... Endret Desember 2, 2012 av yosi4 Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Sjekk om det er noe strøm i noen av ledningene ved vakuumpumpen ;) Denne tråden KAN hjelpe litt med det ;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/276575-guide-hvordan-montere-fjernstyrt-sentrallas-fra-fk-automotive.html#post2819332 Har du sjekket om den "nye" vakuumpumpen har samme delenr. som den gamle? Er en del av de ute på markede som ser like ut ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 (endret) sjekke det i morgen jeg..så bare att de så Dønn like ut hehe :) slutta bare ut av det blå og funke ganske iriterende :P Endret Desember 2, 2012 av yosi4 Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 (endret) lurer litt på om jeg kan ha hatt så uflaks att pumpen jeg kjøpte også er deffekt den lager jo ikke ett pip engang..er veldig fersk innen dette med elektronikkk så bær med meg her: kan jeg bruke multimeter og stikke den ene pinnen inni kontaktene og se om noen av de viser utslag på 12v? og hvis det er strøm der så er vell pumpa deffekt? Endret Desember 2, 2012 av yosi4 Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Desember 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2012 (endret) Ja, mer eller mindre. Den svarte nålen på multimeteret skal være jordet (på bart metall, eller brun ledning et sted). Det er som oftest den tykke røde ledningen som er hovedstrøm (den svarte kontakten). Så er de tynne ledningene til diverse signaler. Endret Desember 3, 2012 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg