Gå til innhold

Xenon ballast kutter i tåkelys på audi B7 07-08

Ranger emnet


kaaton

Anbefalte innlegg

hei:) eg har ein audi B7 07-08 modell og eg har montert xenon i sprederene men på høgre side slutter ballasten og fungere etter ca. 3uker og det er tredie gangen det skjer, og det er mere deksel på den siden siden den blir ikkje utsatt for is, vann og luft som den andre ballasten som sitter på venstre side. -.- Eg her satt in 35w xenon og det er orginalt 55w halogen der men har det noe og si? :(

men hva kan vere feil? -.- Og ballasten er ein s�kalt "digital ballast med can-bus" hvis det kan vere til hjelp.

Håper noen veit va som er feil. svar motas med stor takk! :D

Endret av kaaton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vel ikke noe å ha xenon i dem. Gir jo bra lys i snøstorm og på ekstremt svingete veier. Å brukes dem som kjørelys på dagen blender dem heller ikke...

 

Men det som kan ett hel.... med at det er xenon er vis folk ikke har justert lysan og bruker dem etter mørkesframbrudd..

 

Men møter jeg biler som har blendene kurvelys på om kvelden da setter jeg på fjernlys så man ser hvor man kjører fordet om man blir blenna..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vel ikke noe å ha xenon i dem. Gir jo bra lys i snøstorm og på ekstremt svingete veier. Å brukes dem som kjørelys på dagen blender dem heller ikke...

 

Men det som kan ett hel.... med at det er xenon er vis folk ikke har justert lysan og bruker dem etter mørkesframbrudd..

 

Men møter jeg biler som har blendene kurvelys på om kvelden da setter jeg på fjernlys så man ser hvor man kjører fordet om man blir blenna..

 

Det er ikke mulig å justere en Xenonkonvertert halogenlampe riktig, da pæra sprer lyset på en helt annen måte enn halogenpærer. Og tåkelys blender noe i utgangspunktet, derfor er Xenon fy fy

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry den skulle være uansett om det er xenon eller halogen..

Om folk har orginale spredere så er sikker 80% feiljustert her hvor jeg bor nå..

 

Kom nylig fra en liten fjelltur med scooteren å dem parkere jeg litt over 1mil utafor byen. på veien hjem møtte jeg 2 biler med spredere som lyste alle plasse dem ie skulle lyse 3 biler med bare 1 hovedlys og en taxi som alt var bra men kjørte med spredere på..

 

Skjønner ikke hvorfor folk skal kjøre med spredere på kveldene, spurte noen av rånerene å fikk til svar at bilen så mye tøffere ut da..

Måtte baree si til dem at vis 2 lys i fronten som blender andre er det som må til for at bilene deres skal se tøff ut burde du kansje tenke på å kjøpe dere en annen bil som ser bra ut uten at kurvelysene står på..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha Xenon burde man montere dette i fjernlys og ekstralys, det er her man har mest nytte av det og ikke plages andre trafikkanter med det heller.

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår