Gå til innhold

Risiko ved kjøring med defekt clutch og svinghjul?

Ranger emnet


niko-t

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, men prøver likevel..

 

Kjører en volvo v50 2006 1,6d med chip. Jeg har fått konstantert defekt clutch og svinghjul, som mange sikkert kjenner til medfører dette noe risting og ulyder ved forskjellige turtall. Hos meg opplever jeg mye av dette ved lavt turtall, spesielt tilknyttet bykjøring og svinging m lavt turtall.

 

Hos Bil i nord Tromsø, skulle de ha 25 000 kroner alt inkludert, mens i Sverige kom det hele på 9300,-

Denne turen er på rundt 70 mil, og så og si kun lange strekninger. Tidligere har jeg ikke merket noe ulyder etc med langkjøringer på gjevnt turtall.

 

Mitt spørsmål er da som følger, hvor stor risiko tar jeg ved å legge ut på denne turen? Er jeg dømt til å feile, eller kan det være lønnsomt for meg?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få den på en henger, er ikke verre enn det! Clutchen er jo ikke det store problemet, den kan jo fint kvelde uten annet resultat enn at du ikke kommer deg av flekken, verre om svinghjulet går som det ble nevnt lenger oppe i tråden...

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uten å ha sjekket det. men det værste som kan sje er jo at cluthen går og han blir stående..

Hvis det er noe alvorlig galt med SVINGHJULET så er det værste som kan skje at han får en bit av SVINGHJULET inn i kupéen.

 

Og hvis man skal sjekke om svinghjulete er forsvarlig å kjøre med må man nok dessverre av med girkassen og clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår