Gå til innhold

Toyota Avensis, kvalitet på automatkasse?

Ranger emnet


4x4TDi

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe "ny" bil og vurderer denne: Toyota Avensis 1.8 SOL aut 2003, 31 250 km, kr 126 512,- -

 

Noen som kan si meg litt om kvaliteten på automatkassen i denne? Vet jomat Avensis generelt skal være en driftssikker bil, men har ingen kjennskap til automatkassen...

 

Takk for alle svar:-)

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det... Var mest det at bilen virket som et godt kjøp. Hadde ingen anelse om at det kunne vær trøbbel med denne motoren. Søkte en del rundt på nett i går og fikk i grunnen bekreftet det du sa, så her må det tenkes før vi handler...!

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har selv en 2003 Avensis 1,8 automat, og vil fraråde deg på det sterkeste å kjøpe 1,8. Min girkasse havarerte i august, og jeg opplever at det er komplett umulig å skaffe byttekasse til denne. Jeg har googlet, og har folk som sjekker i Litauen og andre steder i Europa. Ingenting. Jeg opplever også at det er svært vanskelig å få klare svar fra Toyota lokalt på de spørsmålene jeg har. Selv ikke Toyota kan skaffe byttekasse til denne bilen. Svaret på elendigheta blir sannsynligvis å frakte bilen med lastebil og tog sørover til kontakt der, for så å få sendt kassen til Litauen for overhaling. Håper bare at det er mulig å reparere den. Må si at jeg er meget frustrert over Toyota-merket i denne sammenhengen.

Mitt klare råd blir: LIGG UNNA 1,8 automat.

Tar gjerne imot tips hvis noen andre der ute kan bidra med gode råd. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår