Gå til innhold

Vw passat 1.9 tdi highline 2004mod problemer

Ranger emnet


JimEriks1

Anbefalte innlegg

Hei , har gått til innkjøp av denne bilen. Men så har den begynt og kødde noe sinnsykt med meg. Kmstand 121.000

 

Det som er problemet er 3 ting.. Først så begynte ESP lyset og lyse konstant. Noe jeg tror kommer av mye regn og skitt på vegen. Så begynte plutselig glødeplugg lampa og blinke hele tia.. Både når bilen sto på og når den var av! Når jeg da parkerte og tok nøkkelen ut av tenninga og skulle gå inn , så står Bremselysene på konstant. Noe som resulterte i at jeg måtte skru av batteriet.. lot det være av en stund og problemet var borte. Alle problemene faktisk.. Var innom NAF og fikk kjørt en diagnose, har papirene samt feilene , noe av dem skjønte jeg ikke så skal komme tilbake til dem litt senere , har dem i bilen i skrivende stund..

 

Har kjørt ca 2 uker siden dette skjedde og idag måtte det jo skje noe igjen.. Kom hjem fra jobb , parkerte og gikk inn.. Etter stund ringer naboen og sier at bremselysene er på , og jeg må nok engang ut og skru av batteriet.. (selfølgelig har jeg lånt vekk alt av verktøy og måtte stå i ca 15min og fikle med en liten tang for og få skrudd løs!!) .. Denne gangen ville ikke lysene av , så jeg gikk og trampet på bremsepedalen og da gikk det seg til og lysene var av.. Nå gidder jeg ikke kjøre mer idag med bilen , for det blir jo garantert og henge seg opp igjen!! :p

 

MEN , iallefall det jeg lurte på er : HVA feiler bremsene mine ? På diagnosen sto det at bremsepedal bryteren var ødelagt. Er det denne ? Og hva kommer alt det andre av ?!?

 

TUSEN! takk for svar!

 

MVh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt bremselysbryter. Den som gjør at glødelampa de lyser og bremselysene står på. Koster ikke alt for mange kroner. Om du skal bytte den selv må du skru vekk dekslet under rattet/over pedalene. Bryteren er skrudd inn, så du må telle antall omdreininger du skrur ut den gamle for å få den nye riktig justert.

 

Må se de andre feilkodene for å finne ut ESP feilen.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hurtig svar! løftet mye av skuldrene mine , hater og være plaget med dyre problemer! :) Har faktisk skifta en slik en på en audi A6 , eller dvs jeg så på ;) Har en kompis som er mekaniker som skrur for meg .. Men han trodde kanskje denne bryteren måtte skaffes Originalt fra sulland? eller kan jeg kjøpe den f.eks på hella nord ? uoriginalt altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er bremselyskontakt skiftet , var ikke den hvite som sto i audien.. Har også skiftet bremseklosser rundt og fått slettet feilkoder. Nyttår skal jeg kjøre på med service. På naf , da dem kommer 3000kr billigere ut enn sulland.. Noen som følger longlife intervallene her?

 

Forresten , skal komme med dem feilmeldingene snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår