Gå til innhold

Startvansker Mercedes 200e w124


torleif_tho

Anbefalte innlegg

Har problemer med at batteriet på Mercedesen lader seg ut hele tiden. Det begynnte igår med at bilen ikke ville starte.. fikk starthjelp med kabler og kjørte så en halvtimes tid så batteriet fikk lade seg igjen. Gikk helt fint å starte den idag tidlig, og kjøre med den. Så når alt så ut til å gå fint, døde den igjen akkurat når den skulle parkeres vel hjemme, etter et par småtur rundt omkring. Måtte få starthjelp igjen, og har kjørt en del så batteriet kunne lade seg igjen. Kan jo ikke holde på sånn hver dag, å måtte få starthjelp nesten hver gang den skal brukes. Må det nytt batteri til her, eller er det dynamoen som er gåen?

Bilen brukes kun til småkjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis bilen brukes kun til småkjøring, sier det seg selv at det går hardt ut over batteriet. og det blir ikke bedre når det blir kaldere.

men ta å lad opp batteriet med en lader, for så å la det stå et døgn. mål da med et voltmeter.

det bør ligge over 12,1 volt, helst opp mot 12,6.

hvis det ligger under 12, så er det gåent.

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også noen elektriske ting i disse bilene som kan feile. En vanlig feil er at forvarmingen i innsuget henger seg opp, da tappes batteriet fort. Det forekommer også feil med komfortmodulen, som styrer el-vinduer og sentrallås blant annet.

 

På min sto speilvarmen på hele tida, uten at jeg visste det. Da ble også batteriet flatt rimelig fort(løste problemet ved å montere hovedstrømbryter i hanskerommet :D )

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at forvarminga på innsuget hengte seg opp på min, så batteriet ble tappet over natta uansett om det var fulladet. Fant kontakten innunder innsuget og bare nappet den av, der forsvant strømtyven. Lot det bare være sånn, bilen har fungert helt fint uten denne forvarminga så jeg gadd aldri gjøre noe mer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår