jetengine Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Lurer på om noen har erfaring med chip tuning til 1.8t motorer (150 hk) a4 b5 ? Hvilke aktører er å anbefale / hvor har dere gode erfaringer fra + er det nødvendig og oppgradere luftfilter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Gjerne du finner noe av interesse her http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/166078-1-8t-og-spm-ang-effekt-og-muligheter.html#post463631 http://www.bilforumet.no/elektronikk/motorstyring/256730-chip-tuning-til-audi-a4-1-8t.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jetengine Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Takk for linkende poster ! Lest igjennom den første tråden, og virker som om motor tåler en chip tuning. Grunnen til jeg er litt skeptisk til mer moment og hk i iht chip, er fordi bilen har passert 200 000 km på teller...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Hvor ofte motor har fått oljeskift, samt hvordan den er blitt behandlet, er viktigere enn kjørelengden. Motoren (AEB) er en solid motor og tåler dette :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Har selv en 1.8T som jeg skal chippe. Nå er motoren min kun langkjørt og fått jevne oljeskift. Men den har gått per dags dato 260.000 :) Så den skal fint tåle chip om den har gått rundt 200.000+- :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Jevne oljeskift bør da forstås som minst hver 10.000 km og skikkelig olje, ikke LL :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jetengine Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Ofte oljeskift er som dere sier utrolig viktig om disse motorene skal holde en stund. Som nevnt tidligere bytter jeg olje hver 10 000 km. Jeg bruker longlife olje, men bruker til gjengjeld castrol edge 5W-30 som er en god olje !;) Kunne sikkert brukt magnatec 5W-40 etc..... men, men :P Mulig f.eks magnatec'en smører bedre en edge, men tenker som så at edge er såpass bra.... Bilen har gått på denne oljen de siste åra. Kan vell også bruke samme olje etter chip ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg