mongologic Skrevet November 18, 2012 Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Da har vi klart kunststykket å fylle 20 liter bensin på en dieselbil som kanskje hadde 3-4 liter på tanken fra før. Kjørte litt over en mil, så ble den stående et par timer før vi skulle starte opp igjen. Sto da selvsagt og filte en god stund da det virket som den holdt på å tenne, men så kom plutselig samboeren på at hun hadde fylt feil. Hva tror dere? Er motoren mest sansynlig havarert. Evt noe tips uten å brenne av flere tusen for å finne ut at moror er defekt? Siter X 1980 Mitsubishi Galant 1.6 X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.) X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan) - 2000 Passat 1.9TDI -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mongologic Skrevet November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 passat 1,9 tdi 2000 Siter X 1980 Mitsubishi Galant 1.6 X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.) X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan) - 2000 Passat 1.9TDI -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 18, 2012 Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Motor er sikkert ok, kanskje verre med pumpa. Tapp av tanken (alt) og fyll på 20 liter diesel sammen med et par desiliter totaksolje. Få all bensin ut av systemet, enten ved å ta av rør til dyser og kjøre på starter og/eller kjøre el-pumpe om det er på denne (du skriver ikke hvilken motor du har). Så start opp. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mongologic Skrevet November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 (endret) 1,9 tdi, tror det er afn. Framhjulstrekk og 110 hester tror jeg Endret November 18, 2012 av mongologic Siter X 1980 Mitsubishi Galant 1.6 X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.) X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan) - 2000 Passat 1.9TDI -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mongologic Skrevet November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 så du tror ikke det er verre enn det? , det høres bra ut. og er det tilfellet, har jeg en gedigen bekymring mindre:-) Siter X 1980 Mitsubishi Galant 1.6 X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.) X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan) - 2000 Passat 1.9TDI -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 18, 2012 Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 Hehe, jeg skrev at motor sikkert er ok, ikke garantert. Tror også det var mer diesel igjen på tanken enn 3-4 liter, ellers hadde det stoppet mye før hun hadde kommet en mil. Uansett, pumpa er svært lite glad i bensin, få derfor all bensin ut av systemet og fyll på diesel med litt totaksolje. Lufte og se om den starter, er du heldig har du bare redusert levetiden på pumpa. Bytt gjerne motorolje i samme slengen om en stund siden sist. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mongologic Skrevet November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 takk for svar, og takk for at sånne som deg og bilforumet eksisterer. Får bare taue den til ei grav og prøve da, og håpe på det beste:) Siter X 1980 Mitsubishi Galant 1.6 X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.) X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan) - 2000 Passat 1.9TDI -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mongologic Skrevet November 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 er det ikke el-pumpe på afn motor eller? Siter X 1980 Mitsubishi Galant 1.6 X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.) X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan) - 2000 Passat 1.9TDI -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 18, 2012 Rapporter Share Skrevet November 18, 2012 (endret) Nei, det tror jeg neppe du finner. El-pumpe altså på AFN. Vi er alle med og bidrar - til å gjøre Bilforumet til et hyggelig sted :) Vet ikke om det er tappeplugg på tanken din, om ikke kan du komme til å tappe ved å skru ut giver til tankmåler. Dette finner du ut uten tilgang til grav, på med kjeledress og under bilen ;) Kan være andre her inne vet om det er tappeplugg på den... Med fordel, få med deg en kompis som kan diesel, av og til kan det være greit å spørre om hjelp :) En flaske cognac som betaling er lite for deg, kos for han ;) Så lenge motoren gikk normalt frem til den ble stoppet, og ikke stoppet av seg selv, så er det håp :) Endret November 18, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mongologic Skrevet November 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 fikk start, alt bra så langt:) Siter X 1980 Mitsubishi Galant 1.6 X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.) X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan) - 2000 Passat 1.9TDI -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Krysse fingrene for at det går bra. Som sagt, så lenge man ikke kjører til det stopper så er det håp :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mongologic Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2013 gikk bra med passat'n:) Siter X 1980 Mitsubishi Galant 1.6 X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.) X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan) - 2000 Passat 1.9TDI -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.