oksygen Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 (endret) Har noen problemer med min elskede :( Har problemer med at værgang jeg kjører ut med kald motor klikker det i fra et reele ved giring fra 1 til 2. Dette går vekk etter ca 50-100meters kjøring. Men værgang jeg clutcher raser turtallet ned til under 1000 omdreininger og lys i dashbord dimmer ned. Føles nesten ut som at bilen skal kvele seg uansett fart. I det jeg slipper clutchen igjen får jeg et lite dunk og turtallet går opp til normalt igjen. Og når jeg står på tomgang med engang bilen er skrudd på så er turtallet normalt ligger på ca 900 omdreininger men etter en liten kjøretur og stopper så går turtallet ned til 500 omdreininger. Noen som vet va feilen kan være ? kan det være turtalls regulator/ tomgangs regulator ? Falsk luft ? Har nettopp byttet plugger men ikke plugg ledninger. Info om bilen 1.8l bensin Motor kode ABS-ADZ Rullet 300000km i helga :driving: Takker for alle svar Endret November 12, 2012 av oksygen Siter WV golf 3 1.8 GL Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skropel astra Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 min golf ble ganske lik som det du har skrevet nå når frosten kom men vett ikke va det er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 13, 2012 Rapporter Share Skrevet November 13, 2012 Er det lastreduksjonsreléet som klikker? Hvor mye strøm bruker du - har du på varmeapparat, ekstralys, varmetråder osv? Hva er ladespenning på tomgang og ved ca 2000 omdr, målt på batteripolene rett etter oppstart? Motoren din er en Monomotronic der alt styres av ECU med TPS, CLT, IAT og lambdaverdi som referanse. Om bilen bruker mer enn 0.7 liter/mil på normal langkjøring så ville jeg sjekket tempgiver til ECU og lambdasonden først. Begge deler medfører forhøyet bensinforbruk og begge kan skape dine problemer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oksygen Skrevet November 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2012 Vet ikke hvordan relee som klikker. Bruker ikke uvanlig mye strøm under oppstart, eneste som jeg har på er varmeapparatet på styrke 2 og spiller/forsterker. bruker ikke og spille høy musikk på morgenkvisten. Og jeg har ikke sjekket hvor mye bensin jeg bruker på mila. Men jeg tror jeg bruker noe mer enn det jeg egentlig skal bruke. Har fått fikset time imorgen hos mekonomen. Så da er det bare og vente og se hva diagnosen blir. Takker for svar! Siter WV golf 3 1.8 GL Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 13, 2012 Rapporter Share Skrevet November 13, 2012 Skal også nevnes at det er kommet en håndfull elektriske problemer etter at *host* subwoofer og forsterker ble installert :))) Har du gått over jordingen din enda? :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oksygen Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Var jordingen i spilleren som er gåen. Så har jordet spilleren på nytt og da gikk dynamostøyen bort :) Siter WV golf 3 1.8 GL Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oksygen Skrevet November 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Er en TPS (Thruttle posison sensor) som er gåen. Noen som vet hvor den står ? Og tror dere at det hjelper og gjøre den ren og sjekke kontakt ? Siter WV golf 3 1.8 GL Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Jeg er ganske sikker på at den sitter på gasspjeld/spjeldhus. Jeg skal anta at det er et potmeter, altså en ren variabel motstand. Dermed vil jeg tro at akslingen mellom gasspjeldet og sensoren er ødelagt eller forstyrret på noe vis.. Vi kan titte nærmere på det i neste uke! :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Ja, TPS er potmeteret på gasspjeldakselen, mer her. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Du vet tilfeldigvis ikke hva slags verdier i OHM vi skal måle ved null pådrag, halvt pådrag og fullt pådrag? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 [ATTACH]34890[/ATTACH] [ATTACH]34891[/ATTACH] Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 kw? kw som benevnelse for elektrisk motstand er nytt for meg.. Er det noe ulikt ohm? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Jupp, kω er det samme som kΩ :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oksygen Skrevet November 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Hei! Fikk bilen tilbake fra verksted idag og TPS ble byttet og problemene er nå borte :) Takker for alle svar og hjelp Siter WV golf 3 1.8 GL Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg