tjoms1985 Skrevet November 9, 2012 Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 hei jeg har en golf 3 gti 2.0i 16v 1993 motorkode (abf) og ja motorn er renovert for ca 25tusen siden. men nu er den tungstartet når den har stådd og blidd kald, og når man kjøre tåle den ikje gasspådrag. den kan funke bra ei go stund men så kommer det tilbake. har byttet plugge/fordeler/pluggledning/tenningslås sjekket for falskluft var 2 jordings feiler da jeg tok diagnose test på den men er fixet. på varme dage kan den funke helt normalt… kan det være coil/bensinpumpe eller har du noen lede tråer? har vert fint med hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 9, 2012 Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 Sjekket temp-giver til ECU? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjoms1985 Skrevet November 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 Sjekket temp-giver til ECU? skal sjekke den og. står ikje den på siden av blokka? va nettopp på kjøring og den tåle ikje gass pådrag virke som den har enkelte pungt den kommer litt på.. 10 minus atm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 9, 2012 Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 (endret) Sjekk og LMM med tanke på gasspådrag. Mener temp-giver står helt bak på motoren, ved siden av oljetempgiver, rett under fordeleren. Endret November 9, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjoms1985 Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 LMM er i orden. men skal prøve og bytte temp givern. vist æ lar biln gå noen runder på startern når den er kald ca 2 3 sec å så av å på med tenningen så starte den med en gang.. virke som bensin mangel(trykk) å når biln bakke så e det ei fans summing fra tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjoms1985 Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Sjekk og LMM med tanke på gasspådrag. Mener temp-giver står helt bak på motoren, ved siden av oljetempgiver, rett under fordeleren. trekte ut kontakten på den når motorn var varm å da økte den turtall og putra ikje på tomgang men bakke på ca runt 900rpm normalt er jo ca 750rpm (tempmålern) samme jore æ med LMM å da blei den helt umulig så den funker + æ ohma den. å alt var innscalaen fra autodata.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2012 Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Mål temp-giveren og sammenligne med data under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjoms1985 Skrevet November 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 har bestilt ny føler kosta jo heile 17eur:) men kjørte jordfeil søk på den og har feil på joring ecu pol 1 og det skal være jording. vet du kor den eventuelt sitter i gods? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2012 Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 kjørte jordfeil søk på den og har feil på joring ecu pol 1 og det skal være jording. vet du kor den eventuelt sitter i gods? Kan du utdype det litt mer? Mener du at du ikke hadde jord i pinne 1 til ECU? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjoms1985 Skrevet November 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Kan du utdype det litt mer? Mener du at du ikke hadde jord i pinne 1 til ECU? den har 5.9v og den skal ha max 1 volt etter autodata og si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2012 Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Har du bilde av pinout på ECU-pluggen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjoms1985 Skrevet November 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 (endret) her er oversikt over det som skal være .. skal æ ta bilde av kontakten og? :) Endret November 20, 2012 av Quattro73 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjoms1985 Skrevet November 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 [ATTACH]34998[/ATTACH] her er oversikt over det som skal være .. skal æ ta bilde av kontakten og? :) je meg styrke kor lite det blei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjoms1985 Skrevet November 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 je meg styrke kor lite det blei her hadde dem det større. samme greia The Mk1 Golf Owners Club: You have been blocked Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2012 Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Javisst, ifølge den skal pinne 1 være jord. Om det måles 5.9V her så er det liten tvil om at det er dårlig jord her. Mer interessant da er hvor det måles 5.9V. Er det på kabelsiden i pluggen eller i ECU? Om det er på kabelsiden så har ledningen dårlig kontakt til jord, er det i ECU så kan det være dårlig kontakt i pluggen. Er 5.9V målt med jord (karosseri) som referanse? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.