Jens Johan Eriksen Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Jeg lurer på om noen har tips om hva jeg kan gjøre for å få tomgangen ned under 1000 rpm, nå ligger den konstant på 1200 rpm, prøvde å stille tenninga men da mistet jeg masse effekt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Har du sikringsholder i bensinpumpereléet? I såfall, juster tenning riktig - først og fremst! Skal være 15-18° fØD ved varm motor, alt som trekker strøm skrudd av og statisk tenning.' Hva skjer med turtallet om du tar av pluggen til ISV (tomgangsregualtoren)? Om ingenting skjer så er denne stuck eller defekt og nokså sikkert grunnen til høy tomgang. Om turtall stigen når pluggen tas av så sjekk GRUNDIG ALLE slanger for lekkasje, ikke minst gummibelgen mellom mengdefordeler og gasspjeld. Sjekk også air shroud-slangen og veivhusventilasjon. Når falskluft er funnet og reparert så juster tenningen igjen ved riktig tomgangsturtall. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Johan Eriksen Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Takk for et utfyllende svar, da har jeg hvertfall noe å begynne med... :cab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Bare for å legge til, statisk tenning betyr å deaktivere tenningsavansering i ECU. Dette gjøres ved å sette en sikring i bensinpumpereléet før du justerer. Om du ikke har bensinpumperelé med sikringsholder så skal statisk tenning så får du statisk tenning ved å laske sammen i diagnosekontakten Air shroud slangen Sjekk alle slanger markert under, samt gummibelgen. ISV er lengst foran med slange til innsug, gummibelg og air shroud. Tomgangen på din bil er ikke justerbar, den justerer seg selv vha ISV. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Av kuriositet; Er det ikke en B4 Coupe du har i avataren din, ikke 90 B3 som du har oppført under biltype? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Johan Eriksen Skrevet November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Jeg har en 90 sedan også, er ikke helt inne i de internkodene, men coupèen er en 88 mod og sedan er en 87 mod begge med 2,3 og FWD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 (endret) B3 er Audi 90/90/Coupe mellom ~86 - 92, da kom B4 som varte helt frem til Audi A4 overtok (B5). Altså er det B4 panser på din Coupe, ref avatar :) Ser hvertfall ut som en Coupe. Audi 80 og 90 B3 finnes kun som sedan, kom som Avant med B4. Coupe er Coupe, hverken en 80 eller 90, akkurat som det ikke finnes Opel Kadett Zafira ;) Endret November 8, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Johan Eriksen Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Det stemmer at det er byttet panser ja... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2012 Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Men viktigere, hvordan er det med tomgangen? Funnet ut noe? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Ser det er en gammel tråd, men ett spørsmål til deg Quattro73. Jeg mener jeg også har sett Audi 90 coupe jeg? Riktignok med 20v motoren 7A som dem heter. Dette er jo da også en B3 eller typ89 som dem også kalles av mange? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Mange skriver Audi 80 eller 90 Coupe men det er helt feil. Som nevnt er det enten 80, 90, Coupe eller Cabriolet, ikke litt av hvert ;) Like lite som det heter VW Golf Passat ;) 7A-motoren stod i både Audi 90 og Coupe mellom 1988 og 1991 :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg