Gå til innhold

Vanskelig å få bra sub lyd i en sedan?

Ranger emnet


Per M

Anbefalte innlegg

Det er egentlig veldig lite å velge i når det gjelder under sete sub, denne: Ground Zero GZUB 1000ACT - Judys Bilstereo eller denne: FOCAL iBUS2.1 Integration flat sub + 2 kanals forsterker - Judys Bilstereo siste har også innebygd forsterker til frontsettet ditt ;)

 

Sjekka det ut jeg også, og fant de du viser til! Ser ikke så dumt de alternativa der! hvem ville du valgt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig veldig lite å velge i når det gjelder under sete sub, denne: Ground Zero GZUB 1000ACT - Judys Bilstereo eller denne: FOCAL iBUS2.1 Integration flat sub + 2 kanals forsterker - Judys Bilstereo siste har også innebygd forsterker til frontsettet ditt ;)

 

Er jo ikke lite å velge i da, finnes jo en hel haug med aktivesubber som man kan ha under sete..

Men er kansje litt dumt som det ble snakk om her at man burde ta den med forsterker, Den man burde velge er den det er plass til under sete i bilen.På enkelte biler er det jo nesten ikke plass til noe å da er det dumt å kjøpe en kasse som er stor så man må begynne å bygge om sete eller setefester noe som egentelig ikke er lov å gjøre.

Da er det jo mindre arbeid å bygge en båndpass kasse med rør opp i hattehylla enn å begynne å lage rom til suben..

Så begynn med å finne ut hva det er plass til, så se litt rundt etter subber som kan passe. Blir jo nok så dyrt å gå for slike sub under setene foran. men blir helt ok lyd å følelsen av bassen planter seg jo godt i sete.

men satt på i en bil engang som bare hadde sub under fører stolen det hørtes bare sikkelig teit ut da dem gir for lite lyd til at en skal kunne gi noe bass i hele kupeen.

 

her er også noen andre typer vis det er noe som vill gå for dene løsningen men ikke vill bruke så mye peng....

 

Amazon.com: KENWOOD KSC-SW10 Dual 5X7 inch 150 Watts Powered Enclosed Subwoofer with Remote: Car Electronics

 

Amazon.com: Kicker Hideaway Compact Powered Sub: Car Electronics

 

Focal suben..

http://www.ebay.com/itm/Focal-Under-Seat-Amplified-Active-Subwoofer-20cm-8-Bass-Tube-iBus-2-1-Sub-/330807986252?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item4d05b1484c

Endret av Mr.X

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at det er få slike suber som er verdt å kjøpe i det store og hele. Passer ikke noen av de subene under setet, så kjøper du ikke en slik type sub. Litt av poenget er vel at det skal låte litt som en subwoofer?? Og det er få slike suber som faktisk gjør det ;)

 

Mener selv at det ikke er noe bra, vis du ser hva jeg skrev over men 2 stk helt ok lyd.

Står jo lite om hvordan bil dette er snakk om så er vanskelig å si hva som er bra..

Men for en god del år siden vant nu en kompis av meg nm i db med en sedan og cossien min har spilt 148,8db så det er ikke noe problem å få mye bass i sedan.

Hadde en mazda 626 til pendle bil i fjor å den hadde æ kun en kasse med 2x12" som var en kasse som var kjøpt og ikke tilpasset subbene å det spillte nu såpass at du kjente det godt i sete og så ikke noe serlig i speilene på bilen..

Det som er en liten ulempe med slik løsning er at subbene bør spille bakover for å få best mulig trykk og det fører til mye lyd på utsiden av bilen.

 

Har en kompis som har bygget alpine anlegg nylig i bilen med 2x12" bak i en mb, han har som noen sa tiligere her laget hull i hattehylla og satt et endestykke fra bassrefleks rør der så det ser bra ut. Å det spiller jævlig bra..

 

skal man ha kasse med rør opp i hattehylla er det ikke så lett å få det optimalt, da burde man ha tilgang på kasse beregnings program da lengden på rørene har sykt mye å si for å få bra lyd.

Men da ville en båndlass kasse være det beste etter min mening..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår