frankrk2002 Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Jeg er plaget med at bremsene "slår" når jeg bremser opp uansett hastighet. Jeg har gjort følgende: - Tatt sikringa på ABS - Skiftet bremseskiver og klosser - Movet opp calipterne - Rengort flaten på hjulnavet som bremseskiven sitter. Og har fremdeles samme problemet, men oppdaget her om dagen da jeg skiftet til vinterdekk, at hjulnavet på venstre side er ca. 5mm lenger ut, enn det er på høyre side. Kan det være at når noen skiftet hjullager sist, så har de brukt navbolten til å dra på plass hjulnavet. Kan dette være årsaken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkalf Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 ta å sjekke navbolten du, stramme opp den så ser du om akslingen går lenger inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frankrk2002 Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Har sjekket nav bolten, og tiltrekt med moment ihht instruksjonsbok. Men skal ikke navet presses på før en trekker til med navbolten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Navet skal presses på plass igjen etter et hjullager bytte.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Det du sier er at bremsepedalen pulserer når du bremser? Om alle bremseskivene er skiftet så har du sikkert kast i et nav, noe du enkelt kan sjekke ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg