Gå til innhold

OK kilometerstad?

Ranger emnet


Lottis

Anbefalte innlegg

Hva er en ok kilometerstand på en Volvo S60? Vet at Volvo generelt er biler som holder lenge (vedlikeholdt så klart).

 

Vurderer å kjøpe meg en S60, men er usikker på om jeg rett og slett bare skal styre unna dem som har gått 200.000km ++? Noen innsigelser her eller?

Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner ikkje til svakheiter med dieselmotorene. (vil ha litt info her flatpedal)

Automat kan være eit sjansespill. Er ikkje akkurat gratis viss dei ryker!

 

Ellers er det nok greie biler. Er selfølgeligt slitedeler som må byttes, so ein skikkelig sjekk av bilen ved eventuelt kjøp er ikkje dumt

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ser på manuell hovedsaklig. Er så kjedelig å kjøre automat...

 

Hvordan er det å bytte slitedelene selv, sagt at jeg ser på 2005-2006 mod.? Har byttet en del av dette selv på Golfen min, men den er jo 11-12 år eldre...

 

Flatpedal; du sier bensinmotor. Men hva med en diesel? Er det veldig stor forskjell her og evt hva?

Endret av Lottis

Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med rett utstyr skal det sikkert gå greit å bytte slitedeler. Er vel kanskje lettare å bytte på ein gammel golf, men har du vært borti dette før, går det sikkert greit.

Eg har 2.4D i min S60. Den nærmer seg 190 000t og motoren fungerer prikkfritt.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bruker under 0.6 l/mil. Bruker tripptelleren ved måling. Køyrekomputeren viser for lite.

Bruker vel ca 0.5 l/mil ved langkøyring. ikkje værst for 175hk! (originalt 130)

 

So dieselen bruker nok mindre enn bensin, men det er mange andre utgifter på ein bil, so drivstoffutgiftene er berre ein liten del av dette!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår