Gå til innhold

W210 elektronisk nøkkel, defekt?


pengelek

Anbefalte innlegg

I går var jeg en tur på matbutikken. Når jeg gikk ut i bilen igjen skjedde det ingenting når jeg satt inn nøkkelen. Etter som den ikke kjenner igjen nøkkelen får jeg ikke vridd den om i tenningslåsen. Det er også helt dødt når jeg trykker på lås opp/igjen knappene på nøkkelen. Mitt spørsmål er da, hva kan dette være? Fungerte 1 minutt før, også plutselig helt dødt. Det er vel mest sansynlig nøkkelen feilen ligger på, og ikke tenningslåsen som mottar signalet ettersom lås igjen/opp via nøkkelen også er defekt. Hva skal jeg gjøre?

Det andre probelemet er at den står på en meny parkering og får ikke tauet den ettersom den står fast i P på automat når man ikke får vridd nøkkelen.. Noen tips til dette?

Setter veldig pris på alle tilbakemeldinger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har testet er å sjekke at batterier er ok, har vasket tuppen på nøkkel og mottar i tenningslås. Ettersom jeg jeg forstår så har batteriene kun noe å si i forhold til sentrallås, ikke tenning. Den skal kunne gjenkjennes i tenningslåsen uten batterier. Dette må vel være nøkkelen ettersom sentrallås og tenningslås er 2 forskjellige funksjoner på bilen, mens nøkkelen som styrer begge ting er 1 enhet? Bare veldig merkelig, for hadde den i hånden mens jeg var inne å henta en pakke i butikken. Maks noen få minutter og mistet den ikke i bakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordnet seg. Har hatt en del kødd med disse nøklene selv til flere forskjellige biler. Måtte kjøpe nye nøkler i fjor da bilen plutselig ikke kjente igjen noen av nøklene sine. 3000kr stykket, men da får man den nye typen med krom på.

[ATTACH]34321[/ATTACH]

post-71402-13804854556772_thumb.jpg

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går dessverre ikke. Innmaten i de gamle nøklene er for stor til å passe inne i de nye, så man må ha ny innmat også.

Ja, komfort er det absolutt i disse. 280 vet jeg veldig lite om annet enn den jeg har selv, men den er jo fra 1990, så blir en helt annen bil.

210'en min er en 430TE, gått 230 000. Hatt den et par år bare, veldig ålreit bil, går godt også.

Felles for 210 er at de er plaget med dårlig forstilling. Men ikke på langt nær så dårlig som 211. 210 er en bil det er lett å skru på, så forstillingsdeler er lett å bytte selv. På 211 er det spesial verktøy på alt mulig.

Er det interesse for Mercedes ta dere gjerne en tur innom her hvis dere ikke allerede har vært her:

 

Mercedes-Benz Entusiastklubb: Mercedes Nyheter

 

Mercefreaken - for Mercedes-Benz entusiaster

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår