Gå til innhold

98 baleno, bolter til toppen.

Ranger emnet


Josteint

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

jeg er i gang med å skifte toppakning på min ikke fullt så kjære baleno.

Jeg har tatt av topplokket og kommet ned til kammen, der ser jeg at boltene til toppen er en type jeg ikke har sett før, de er runde med taggete hode, det finnes sikkert ett navn for det, men det vet ikke jeg hva er :P

 

Jeg lurte på hva slags verktøy jeg trenger til dem, og eventuelt hvor jeg får tak i det?

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen!

 

Nå er alt på plass, og bilen starter, forsåvidt. Men ikke helt brra:P

 

Den er veldig tungstartet, og starter ikke med mindre jeg pumper litt på pedalen.

Når den først starter så må den ha litt turtall for å svive. Sviver ikke på tomgang i det hele tatt. Motoren rister veldig mye og høres ikke helt god ut.

 

Jeg kunne tenkt meg at vi ikke traff på merkene på reima, men det var vi veldig nøye med.

 

 

Er det noen som har noen innspill? Alle svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi tok på E, men det var en liten e helt inne på hjulet, og en stor E helt ytterst på hjulet. Vi valgte og gå etter den store.

 

Men retningspilene? Skal de peke bakover mot førerhuset? For vi satt de fremover, i kjøreretningen. Men fikk jo aldri testet hvilken vei den faktisk snurret siden batteriet var flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært nede og sjekket reimen en gang til, tok den av, kopierte merkene fra den gamle reima og satt den på igjen. Så nå er jeg hundre prosent sikker på at det ikke er reima.

 

Når bilen sto mens jeg holdt på med dette første ganga, så lada batteriet seg helt ut. Det var fullstendig tomt for syre. Så jeg kjøpte nytt batteri og byttet det. Når jeg var ute og prøvekjørte den i stad, så kom varsellampa til batteriet på. Jeg heller mot at det er en tenningsfeil forårsaket av noe i det elektriske systemet. En føler jeg har glemt kansje, får se litt mer på det i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår