Gå til innhold

Passat stopper!

Ranger emnet


Satanoperca

Anbefalte innlegg

Hei

2000 1,8 bensin uten turbo, husker ikke motor koden..

Problemet er som følger..

 

husker rett etter jeg fikk bilen hvis jeg kikka på kjørekomputern i nedoverbakke om motoren gikk på tomgang gikk det noen sek. så viste den at den ikke brukte bensin, antar det derfor er en funksjon som kutter bensin tilførslen når den ruller på tomgang.

Jeg har vel kun sett dette på 4-5 gir da jeg ikke har prøvd dette på andre gir men om jeg tro inn klutsen begynte den å bruke bensin igjen mao en slags automatik sørget for at den ikke stoppet da bilen var i fart.

Nå stopper den om jeg trår inn klutsen ihvertfall når hastigheten er over 60-70 km og har den i 4-5 gir feks ved litt sløv giring.

Så hva er det som styrer denne funksjonen, har ikke kommet så langt at jeg har tatt en diagnose men tenkte å kikke litt etter løse ledninger osv...noen som vet noe???? det virker som det er noe som leser av farten (denne virker ok da den ikke stopper når bilen står stille) og noe som leser gassen og kanskje også hvilket gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les starten på innlegget ...det er nok ikke sånn på alle biler har tross alt hatt førekort i ca 30 år og har hatt endel biler opp i mellom åra.

bilen skal IKKE stoppe eller rettere motoren skal ikke stoppe om en trå inn klutshen i fart.....

Og den funksjonen som stopper tilførsel av drivstoff er jo en funksjon i innspøynings systemet ,på eldre biler med innsprøytning og forgasser motorer er det ikke slik dette begynte å komme noen år etter at insrøytnings motorer ble vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår