Jump to content

Slakk i tannstang på Nissan Primastar, noen råd?


jocko0094
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Har en 04 Nissan Primastar 1.9 som jeg bruker til som depobil i forbindelse med motocross.

 

Møtte på et lite problem i helgen da det begynte å klunke når man svingte brått i lav fart, etterhver begynte deg også å klunker når man kjører sakte over dumper. Siden jeg går på kjøretøy tok jeg bilen med på skolen og hadde den på bukken. Håpet det var endeledd, noe det såklart ikke var, viste seg at det var tannstangen som det slakket i.

 

Så det jeg lurer på er om noen vet om det finnes rep sett til tannstang på disse bilene og om dette er noe å sattse på isåfall? (er samme bil som Opel Vivaro og Renault Traffic) Eventulet om det er bedre å kjøpe en brukt tannstang fra utlandet og bytte hele. Kostet 11 lapper for en ny på mekonomen og det er noe jeg desverre ikke har økonomi til akkurat nå. Noen som har noen forslag til hvor jeg kan skaffe en tannstang, tittet litt på bildelbasen.se og ebay forløpig..

 

Og et siste spørsmål, det slakker ikke mye ennå, så jeg tenkte å kjøre med bilen til jeg får fikset det, er dette dumt? Hva vil skje etterhvert, er det noe annet som kan ryke/bli slitt dersom jeg fortsetter å kjøre med den?

 

 

Tusen takk for svar!

 

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By xr4ti
      Har en tydelig slakk/bevegelse i det jeg tror er opphenget til drivverket. Problemet er at jeg har en eller annen slakk i motor/drivverk-opphenget ved pådrag. Om jeg gir litt kjapt gass eller slipper gassen for så å gi raskt gass igjen så merker jeg, og hører, en bevegelse i hele drivverket. Merkes som en forsinket nykk/rykk. Om jeg gir sakte gass og lite pådrag så merkes ingen ting men om jeg fks kjører i gang raskt eller slakker av for en fartsdemper for så gi gass igjen så merkes det godt. Begge bakre girkasseoppheng er nye, har sjekket fremre senterdemper, den er fast og fin. Hvordan kan man sjekke motorfestene om disse er bra. Klarer jo ikke å rugge på motoren da den er for tung. Tips mottas med takk på hva jeg bør sjekke eller hva som er feil.
      Det meste under bilen er nytt men motorfester er ikke byttet ei heller noe med subframe (travers, bærebru).
      Frem fra glemselen. Audi A6 C5, 2.8 Quattro - Side 4 - Prosjektforum - Bilforumet.no
    • By janelholt
      Noen som har erfaring med defekt tannstang på A7 og koder relatert til denne?
    • By Go_ZideWais
      Hei! 
      Er det noen som vet om orginalelt fjæring til 200sx s13 evt om sider der de selger det? Samme hvilken land 
    • By Crowbar
      Heisann.
      Lagde konto her for å diskutere litt mekking på amatørnivå, men så ble visst første posten min et sånt typisk "pliis trenger hjelp"-innlegg. 
       
      Litt info
      Kjøpte nylig en 1999 Nissan Primera (P11) 1,6L Bensin.
      135.000 kilometer
      En eier tidligere (syklist som bare brukte bilen i ferier og helger, god servicehistorikk).
      Skiftet caliper bak før jeg kjøpte den, andre caliper bak røk ei uke etterpå. Også skiftet.
       
      Problem
      (især) ved varm motor fusker/lugger bilen ved moderat til hardt gasspådrag. Det er spesielt merkbart i 1500-2500 RPM, da er det akkurat som om bilen bytter veldig hurtig mellom å ha 10 hester og 100 hester. Det er ikke som om den rister og harker skikkelig, men mer at det virker som om den kveles. Litt som når man slipper clutchen uten å gasse på. Om turtallet blir over 3000 (Har bare prøvd et par ganger) merkes det ikke så mye. Ved rolig kjøring opp til 1500 rpm er det ikke noe problem, motoren maler som en katt på tomgang, ingen ulyder i motor eller farget eksos.
       
      Ting jeg nylig har gjort
      Skiftet olje for 250 km siden (Castrol)
      Skiftet drivstoffilter i dag (ingen forbedring av problemet)
      Skiftet caliper og byttet bremsevæske (i går)
      Mens jeg drev og mekket på bremsene, kom jeg til skade for å helle litt bremsevæske utenfor tanken. Jeg prøvde å skylle så godt jeg kunne med elektronikkrens, især i den kontakten på bremsevæsketanken som ble helt vætet. Ingen forbedring av problemet.
       
       
       
      Noen som vet hva det kan være? Har tenkt å finne meg et diagnoseverktøy for å se om det kan identifisere problemet, men har ikke kommet så langt.
      Takk på forhånd!
       
       
      PS:
      Vil helst fikse problemet selv (altså ikke verksted), da jeg er student og bilen ble kjøpt inn delvis for å lære litt selvmekk.
    • By MatiasGul
      Er på jakt etter å kjøpe en nissan 200sx s14a!!!
       
      Krav:
      Relativt lav km stand, KUN biler under 150 000km vurderes!!!! (Må være dokumenter)
      Ikke ihjelskrudd, altså alt må fungere som det skal! - Original stand er bare et pluss
      Lite eller ingen rust.
       
      Ta kontakt dersom du selger eller kjenner noen som selger!
      På forhånd takk!
       
       
       
      Kan kontaktes på:
      Tlf: 94873939
      Email: matias.gulestoel@gmail.com
       
       
      Hilsen:
      - Matias Gulestøl
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy