pathfinder Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg nye felger til bilen, kjøpte dem uten dekk og selger var ikke sikker på dimmen. Så spørsmålet er hvordan kan jeg finne ut av dimmen? Må jeg til verksted? Eller kan jeg lese det ut i fra et eller annet nummer på felgen? Fant forøverig et nr. KBA45384, hva sier dette? Mvh Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Slike data pleier å stå innstøpt på felgens bakside eller ved bolthullene, f.eks. 8J18 som betyr 8" bred og diameter på 18". I tillegg står det innstøpt ET og et tall. ET43 betyr innpress og tallet angir hvor mye, her 43mm hvilket betyr at innfestningen på felgen er 43mm utenfor senter på felgen. Er det Rondell-felg du har kjøpt? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pathfinder Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Det stod 6 5JX15H2, men hvilke dekk dimmensjoner passer til dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 6.5 x 15". Altså må du ha 15" dekk. Bredden på dekkene kan være det du synes er ok, 205 er ofte greit. For å finne ut profil må du gå ut ifra original dekkdimensjon og legge dataene inne HER. Maks avvik fra original rulleomkrets er +/- 5%. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pathfinder Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Ok :) takker masse for hjelp. Det er EXEL felger ikke Rondell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Bare lurte for Rondell har 18" felger som har data KBA45384 ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg