haolhol Skrevet Oktober 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Finner ikke svar så prøver å poste her. Gjelder en 2,3 l NK 10 ventiler motor i Audi 90 Har skiftet motor og den nye er antagelig fra en 2,3 turbo, men alt det er plukket av så står igjen med blokk og topp. Har hatt problemer med gnist. Det ordnet seg med en ny fordeler. Problemet er bensin Har bensin frem til der bensin deler seg, men kommer ikke bensin ut fra den og mot dysene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Her er det neimen ikke lett å svare deg gitt. Kan du komme med litt mer data, gjerne motorkode, årsmodell osv. 2.3 NK 10v, hva er det? Ei heller har jeg hørt om 2.3 turbo. Sitat; Har bensin frem til der bensin deler seg, men kommer ikke bensin ut fra den og mot dysene Der bensin deler seg? Mener du bensinmengdefordeler? Eller fuelrail? Mekaniske eller elektroniske dyser? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haolhol Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Vet bare at den nye motoren hadde uttak på oljefilterhuset for noe som jeg antok var til turbo? Merke: AUDI Modell: COUPE (8B) Typ: 2.3 Registreringsår: 1989-1994 TYPEINFO Karosserikode: 8B Motorkode: NG Motoreffekt: 98, 100 Har bensin til markert område. Lavt trykk og stor mengde. Når jeg kobler fra en av de andre slangene kommer det ikke bensin? [ATTACH]34095[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Det var noe annet - en NG-motor sier alt :) Og nei, de har ikke og har aldri hatt turbo. Men en ting du skriver stemmer ikke, lavt trykk og stor mengde bensin. Ut fra pumpa skal du ha 6 bar, det er en hel del. Om du har for lavt bensintrykk så vil du aldri få bensin ut fra mengdefordeler og til dysene. Dysene i seg selv åpner på rundt 3-4 bar. Mål bensintrykket ditt, inn til fordeler. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haolhol Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Hvis jeg kobler fra en slange på fordeler vil det da komme bensin ut fra fordeler og event hvordan (støtvis) eller står det under konstant trykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Slangen fra bensinpumpe til mengdefordeler, via bensinfilter og trykkregulator, har konstant trykk på ca 6 bar. Ut fra mengdefordeler går det seks slanger/rør. En til hver dyse (sylinder) samt en til kaldstartdysen. På disse er det også konstant trykk (når motoren går), derfor heter denne typen sprut CIS (Continuous Injection System). Sprutet på din motor heter KE3-Jetronic. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haolhol Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Supert. Takk for hjelpa. Tror da jeg vet feilen. Har samtidig med motorskifte vært ute med tanken og viser seg det er en knekk på bensinslange ved filteret. Jeg antok bare at alt var greit så lenge det kom bensin frem til fordeleren.:respect Skal kjøpe nytt filter med det samme og se. Kommer med tilbakemelding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haolhol Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 :helpme: Skiftet filter og ny slange, men det kommer ikke bensin til dysene. Pumpa som leverer bensin og trykk. Er det den som ligger i tanken? Kan det være at den er gåen? Hvordan måler jeg i så fall trykket ved motor/fordeler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Ja, pumpa er i tanken på B4 men under bilen på B3. Pumpen leverer ca 10 bar men du skal måle ca 6 bar etter trykkregulator (den med gul ring på bilde). Mål på slange ut fra trykkregulatoren, den gullfargede til venstre på bildet Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haolhol Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Hva er det som er rød firkant rundt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Den har jeg ikke kommentert fordi den skal du ikke bry deg med ;) Brukte et bilde jeg hadde liggende fra før der denne var ringet rundt. Men siden du spør, det er DPR, altså en differential pressure regulator. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haolhol Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Da har jeg målt trykk. Målte på slangen ved den blå stripsen.[ATTACH]34154[/ATTACH] Måleren sto ved det røde streket. Men fortsatt kommer det ikke bensin ut der slangen til dysa er frakoblet [ATTACH]34155[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Ja, mål på slangen ut fra regulatoren, den som går til mengdefordeleren. Men kjære deg... Bruk i det minste en måler som har måleområde innenfor det trykket du skal forvente å måle (~6 bar), ikke en som måler maks 0,7 bar, altså ca en tidel av det du skal ha ;) Så en annen ting. Det kommer ikke bensin ut dysene før motoren går rundt. Om bensintrykket ditt er ca 1 bar (ref bildet av måleren) så er det jo ikke rart det ikke kommer bensin ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haolhol Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Men kjære deg... Bruk i det minste en måler som har måleområde innenfor det trykket du skal forvente å måle (~6 bar), ikke en som måler maks 0,7 bar, altså ca en tidel av det du skal ha ;) :D:D Det var vel derfor jeg ikke fant helt ut av benevningen så jeg måtte vise på måleren.Var i alle fall bra jeg viste deg bilde da. Sønnen passerte Trondheim Bil-Demontering AS akkurat med samme jeg så svaret ditt og fikk tatt med pumpe til meg. Satser på at det blir i orden med det. Blir oppgitt når jeg ikke får det til og ikke vet hva og hvordan.angry2 Kjempefint at du tar deg tid til å svare. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Vraket bilen kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2012 (endret) 1 bar = 14.5 psi og 1 psi = 6.9 kPa. 1 bar = 1 kg/cm2 = 101 kPa. Etter regulator skal du som sagt ha 6-6.5 bar, noe som er ca 90 psi og 650 kPa. Mål gjerne også trykket inn til regulatoren (rett fra pumpen), det skal være en del høyere, gjerne 10 bar. Om du bytter pumpe så kan du ikke bruke pumpe fra biler med Monomotronic da den leverer 1-1.2 bar ;) Bare lurer; Hvorfor skiftet du motor og hvilken motor stod det i bilen før? Hvilken årsmodell er bilen og hvilken årsmodell var det på bilen motoren kommer fra? Motorkoden står forresten helt øverst på blokka, ca rett under tennplugg 3-4. To eller tre bokstaver etterfulgt av seks siffer. Mest sannsynlig NG på din. Endret Oktober 11, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.