Gå til innhold

Får ikke start etter bensinfylling. bensinpumpereleet slår seg av etter 2 sek.

Ranger emnet


Snorre83

Anbefalte innlegg

Er ganske så fortvilet etter at jeg for første gang ikke får start på bilen.

Håper virkelig det er noen der ute som kan hjelpe!

 

Det begynte med at jeg fylte bensin på bensinstasjonen og ikke fikk start.

Motoren står bare å kjinner, så det virker som om at motoren ikke får bensin.

Bensinpumpa starter ikke når jeg slår på tenninga.

Åpnet relet (det lilla), det får strøm, men det virker som om at det "slår seg av" 2 sekunder etter at tenningen blir slått på.

Tok ut relet og målte mellom 30/87 og der er det konstant strøm. prøvde også en bypass mellom disse uten hell.

Kan dette være årsaken, og går det da an å anskaffe ett standardrele? (med like tall 85/86/87/30?

 

Mvh Snorre

Opel Omega 96

2.0 16v stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på tynn is når det gjelder OPEL, men ofte har biler med innsprøytning ett Systemrelè, som gir strøm til blant annet pumperelè, dyser, diverse sensorer og regulatorer og av og til tenningsanlegg og motorstyreenhet. Om dette tuller kan det jo ha skylden, men dette kan jo likegjerne være en tenningsmodul, en veivsensor eller noe helt annet. Prøv å les feilkoder om du kan.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av lokket i bagasjerommet og mål om det kommer strøm fram til pumpa mens en annen en kjører den på startern.

Det kommer strøm fram til pumpa når tenninga står på. har tenkt på å trekke en kabel direkte fra batteriet, men fordi kontakten ligger så ubeleilig til, og jeg ikke vet hva som er +/-, tør jeg ikke prøve.

i støpselet er det 4 "innganger". 2 måler jeg <12v på, de 2 andre; ingenting.

Endret av Snorre83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår