Gå til innhold

trenger hjelp i forhold til senkesett.

Ranger emnet


Bolf1

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpt meg for noen dager siden en golf 3 som er eu godkjent i 2 år.

Problemet er at senkesettet ble montert før forrige eier kjøpte bilen, og det vognkortet han fikk med før han fikk nytt stod det at senkesettet var godkjent i vognkortet, og da tenkte ikke han mere over det. Så fikk han tilsendt nytt og la det bare i dashbordet.

 

Så kom jeg og skulle handle denne bilen, og jeg kikket nøye igjennom vognkortet og der står det nå ingenting om at den er godkjent senket. Og han fyren jeg kjøpte bilen av kan virkelig ikke skru, så han hadde selv fått bilen eu godkjent slik den står nå, og det er med senk. Og dette syntest jeg var veldig rart, så jeg dro opp til biltilsynet for å be de sjekke i sin database om det faktisk stod at dette var godkjent, og de kunne ikke finne noe. Så tok jeg kontakt med verkstedet hvor bilen ble eu godkjent, og de hadde heller ikke skrevet noen merknader.

 

Da ringte jeg forrige eier som da ga meg nummeret til han som han hadde kjøpt bilen av, og jeg ringte. Jeg forklarte situasjonen og han sier at han godkjente senkesettet i vognkortet. Så han skjønte ikke helt det her.

 

Men det er nå rart at han fikk bilen godkjent med senk uten blant annet Tüv papirer og uten at det står i nåverende vognkort? Kan dette bare være en simpel glipp, eller hva? Fordi er litt kjedelig om jeg alt må påkoste bilen MINIMUM 2000 kroner for godkjenning. Er ikke særlig keen på å bli stoppet siden de er helt nazi på slikt her jeg bor.

 

Noen forslag??

"Belief creates the actual fact"

- William James

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvilket merke det er å deretter så må du finne nr på fjøra , det skal stå et nummer et eller annet sted.. hvis du ikke finner det så har du et problem

 

men hvis du finner merke å nr på fjøra så er det bare å kontakte noen som selger det så er det ikke alltid så veldig vanskelig å tuv papirer : )

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som hjelde sier.

 

Hørt at BT kan være litt sleipe der hvis eier 1 har godkjent senk å så selger bil til nr 2 så er det ikke alltid de legger ved det i vognkortet at den er godkjent senket så pass alltid på dette neste gang at hvis det er godkjent å du får vognkort uten at det står mååå du bare mase om å få nytt med skriv om at dette er godkjent!

Volkswagen Caddy 1.9D 1998

Volkswagen Golf MK3 TDK 1993

Volvo 245 1986 X

 

OnkelTom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår