pengelek Skrevet Oktober 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Akuratt kjøpt en E220D 98 mod, W210. Dørene låser seg ikke, verken når man begynner å kjøre, via knappen eller via sentrallås fjernkontrollen. Mistenker at dette kan ha noe med vakum system å gjøre? Hva er første feilsøkings steg? Kan det være noe annet? Det andre probelemet er at viftemotoren ikke setter igang. Uansett om den står på 1,2,3,4 eller 5 så er det helt dødt. Det siver varm luft opp ved vinduet så noe må jo fungere, men blåser ikke i det hele tatt. Kan dette også ha noe med vakum å gjøre? Hva annet? Noen kjent feil? Setter veldig pris på hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedesmann Skrevet Oktober 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Vakum pumpa til sentrallåsen sitter under baksetet. Hører du den suger/gir luft når du trykker på knappen på dashbordet? Med motoren av hører du den tydelig. Disse pumpene er ikke glad i fukt og den er pakket inn i skumgummi. Hadde tatt opp og sett på den hvis du allerede ikke har gjort det. Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Vakum pumpa må nok skiftes,når det gjelder vifta så har du vel sjekket sikringene? Hvis de er ok må du få målt vifta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2012 Vakum pumpa til sentrallåsen sitter under baksetet. Hører du den suger/gir luft når du trykker på knappen på dashbordet? Med motoren av hører du den tydelig.Disse pumpene er ikke glad i fukt og den er pakket inn i skumgummi. Hadde tatt opp og sett på den hvis du allerede ikke har gjort det. Hører ikke noe fra den. Hvordan kan den måles /testes enklest mulig uten at jeg må bytte den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Har bytta vifta, og nå blåser det som bare det her. Ang vakum pumpa, så har jeg byttet til en jeg vet fungerer, men skjer fortsatt ikke noe. Hører en svar klikke lyd når jeg trykker på lås/lås opp knappen fra under baksetet. Er dette pumpa, eller bør den bråke mer om den får strøm? Kan det være et annet relee jeg hører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedesmann Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Pumpa bråker ikke sånn veldig, men du skal høre den. Klikker det når du bruker fjernkontrollen eller når du bruker knappen på dahbordet? Jeg hører ikke noe relè når jeg bruker knappen på dashbordet. Men med fjernkontrollen hører man tydelig blinklys relèet. Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Nå har det løst seg på magisk vis (en sikring som så fin ut som faktisk var defekt) ;-) Den låser seg imidlertid ikke når man passerer 20 km/t, noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Hold inne låseknappen innvendig frem til du får noe signal kanskje? Er det ett must å bli innelåst? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Hold inne låseknappen innvendig frem til du får noe signal kanskje? Er det ett must å bli innelåst? Låseknappen fungerer som den skal, men den skal jo automatisk låse når man begynner å kjøre. Er ikke et must, men vil gjerne at alle funksjoner med bilen fungerer som de skal. Skal jeg holde inne denne knappen for å få dette til å fungere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedesmann Skrevet Oktober 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2012 Dette er en funksjon som man kan velge å bruke. Prosedyren husker jeg ikke i hodet, men står i boka. Kan sjekke for deg hvis du har tysk bok, jeg fikk tak i en dansk en på et hoggeri. Det er hvertfall bedre enn tysk. Siter 1999 Mercedes W210 430 TE V8 1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen 1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12 http://www.MBentusiastklubb.no Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 Dette er en funksjon som man kan velge å bruke. Prosedyren husker jeg ikke i hodet, men står i boka. Kan sjekke for deg hvis du har tysk bok, jeg fikk tak i en dansk en på et hoggeri. Det er hvertfall bedre enn tysk.Supert om du gidder sjekke dette for meg. Har ikke boka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.