Gå til innhold

Bilmekaniker kurs?

Ranger emnet


elisabethwb

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Audi 80 1994 modell, hvor det viste seg at det var mye som måtte bli fikset på den. Jeg har snille venner som har hjulpet meg masse med dette, men det hadde vært greit å ikke være avhengig av dem hele tiden så jeg har lyst til å lære meg hvordan det kan gjøres selv.

 

Jeg har søkt på nettet etter eventuelle bilmekaniker kurs, men fant ingenting. Jeg fant bare utdanning for å bli bilmekaniker, men det er ikke det jeg er ute etter. Jeg vil lære om bil og hvordan jeg kan fikse dem, som en fritds greie. Hadde vært utrolig kjekt og greit og lære, i og med at jeg er interessert i bil også.

 

Jeg har gått 3 årig allmenn fag, så jeg har ikke noe bakgrunn innen mekaniske fag, men jeg er heller ikke helt grønn når det gjelder bil.

 

Er det eventuelt noen som vet om noen fritids bilmekaniker kurs?

 

Mvh

Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede fiksen en del på den, med hjelp av gode venner!

Har blant annet skiftet fjærer og dempere både fremme og bak, endeledd og stabstang begge sider fremme og bremseskiver, calippere og klosser fremme.

Det som gjenstår er slipesett og bremseskiver, klosser og calippere bak!

Tenkte jeg eventuelt kunne ta breseskivene, klossen og calipperene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipesett? Skal du plane toppen?

 

Når det gjelder bremseklosser mm bak så har jeg allerede laget en guide for dette - faktisk til Audi 80 ;)

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/286709-guide-skifte-bremseskiver-og-klosser-audi-80-90-100-a.html

 

Fjærbeinslager skulle du ha skiftet når du skiftet dempere og fjærer foran, da var disse allerede av... Litt om dette her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/80-90-coupe-s2-rs2-b3-b4-1986-1995/258251-trenger-tips-bytting-dempere-foran-pa-audi-80-a.html#post2749479

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den guiden så jeg! Så den kommer godt til nytte!

Vi fant ikke ut at vi trengte å skifte fjærbeislager før vi begynte på fjærene og demperne, og da hadde jeg altså ikke de delene. Så vi skiftet demperne og fjærene da, i og med at de gamle demperne lakk, så det måtte gjøres!

 

Det må skiftes toppakning og motorfestet, så derfor kjøper jeg bare et slipesett og skifter alt når jeg først er i gang.

 

Og tusen takk for all hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår