j-fresh Skrevet September 17, 2012 Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 (endret) Har en Ford Mondeo som er regga i mars 1993. Problemet er at airbag lampa lyser hele tiden, unntatt tidligere i kveld da jeg skrudde på tenningen på bilen, da begynte airbag lampa å blinke. Blinker med ca 4 sekunders mellomrom. Har sett på nettet at noen nevner beltestrammer, men under setet så er det kun 1 kontakt til setevarme og 1 kontakt til el.setejustering. Noen som vet hva det kan komme av? Se video for å se hvordan den blinker. Endret September 20, 2012 av j-fresh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 18, 2012 Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 4 ggr-puse-4ggr-pause er beltestrammer. Jeg ville tatt en diagnose, men jeg mener å huske at det der betyr feil den sk klokkefjæra bak rattet eller i selve rattbagen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-fresh Skrevet September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 Aha. Får ta en tur på Ford å høre hva dem skal ha for diagnose da. Det er vel ikke noen måte å ta reset på airbagen selv vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-fresh Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Har nå vært hos Ford, og de kunne ikke ta diagnose på denne da det ikke er diagnose kontakt på denne. Bilen er registrert mars 1993. What to do? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 What? Klarte de ikke å lese ut feilkode fordi den ikke hadde obd kontakt?? De må da vel ha en annen prosedyre for å lese ut feilkoder da?? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-fresh Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Ja, det er visst ut i fra antall ganger airbaglampa blinker. Men siden det blinker 1 gang, så vil det si feil med airbagen i følge det jeg klarer å se på nettet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-fresh Skrevet September 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2012 Har nå blitt kvitt problemet, og feilen var i airbag kontrol modulen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg