Gå til innhold

JBL subs..

Ranger emnet


Kentommy

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kom over ei basskasse med 2 stk 12" jbl gto1202d og forsterkern tror jeg er JBL Grand Touring Series GTO75.4 II.

Når jeg drar på med mer input level/gain så blafrer det bare.. Kanskje kassa er for stor?

Hvordan skal jeg koble dette anlegget? tror subbene har dobbel spole, men hvordan skal dette kobles opp?

Når jeg bro kobler, så fungerer kun den ene.. :S Noen kloke hoder her som kan hjelpe meg? :)

[ATTACH]33594[/ATTACH][ATTACH]33595[/ATTACH][ATTACH]33596[/ATTACH][ATTACH]33597[/ATTACH][ATTACH]33598[/ATTACH]

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en 4 kanals forsterker, og den egner seg svært dårlig til å drive noe sub med, den er også litt for svak til å drive de subene.

Subene har dobbel 2ohm spole, så det vil si at du må seriekoble spolene på hvert element, og brokoble forsterkeren til 2 kanaler og koble en sub på hver kanal. Du må da ha en kasse med to separate kammer slik at ikke subene kan påvirke hverandre da det er veldig vanskelig å stille forsterkeren slik at begge subene får nøyaktig like mye effekt.

Er kassa du har bygget for disse elementene? Riktig innvendig volum osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den er bygget for elementene nei.. den er jo grisesvær :p

Hadde du hatt mulighet til å fiksa meg et koblings skjema for å få det optimalt? :)

 

Betalte 800,- for alt sammen, så tok en sjans på at det var greit anlegg :p

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det ikke noe å si på prisen nei... Du må koble hver sub som dette: http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/ca/learningcenter/car/subwoofer_wiring/1DVC_2-ohm_mono.jpg Se bort ifra at det der er avbildet en monoforsterker, og bare se din forsterker som to monoforsterkere på en måte ;)

Det står vel merket på jbl forsterkeren hvordan den brokobles regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår