Gå til innhold

kvalitet?

Ranger emnet


Satanoperca

Anbefalte innlegg

Har en sedan fra 2001. Drivlinjen har det aldri vært noe problemer med (2.0 liter bensin med automat). Den har nå gått ca 230.000 km og har mange km igjen. Det som er værre er rust i kanalene. Jeg skiftet venstre side i vår, høyre side må sikkert skiftes til neste EU-kontroll. Ellers har jeg hatt problemer med klima-anlegget, og det har kostet en del penger. Alt annet er bare smårusk som div. slitedeler (som du må regne med å skifte uansett produsent).

 

Så, jeg ville vært mer bekymret for rust enn for mange km på telleren. Kan du ikke teste dette selv, så få med deg en kyndig person som kan. Og så ville jeg fått trykktestet klima-anlegget før et kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere skade kan selvfølgelig være en årsak, men jeg kunne ikke se at det hadde vært foretatt noen reparasjoner når jeg skiftet kanalen. Det jeg fant var mye sand og dritt i begge ender i kanalen. Det har nok ikke blitt drenert ut, og når slikt blir liggende i åresvis sammen med salt så vil det til slutt gå galt, selv med en bra galvanisering fra fabrikk. Kan godt være at det er sjelden på disse modellene, men det skader ikke å være ekstra oppmerksom på dette når man skal kjøpe.

 

Ønsker Satanoperca lykke til med jakten, det ordner seg nok.

Endret av nilsarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

INGEN peugeoter er galvaniserte. de har en bra grunning med zink i. Thats it.... en populær myte...

SJEKK:

stabstag forran, spisningstag bak, opphengskuler forran(disse er kjedelig og bytte) oljeforbruk, løpsk regnsensor, sentralås som går opp igjen,klima som ikke virker. pleier og lekke ved gjennomgang til cupe, rust i rammevanger bak under,(spes eksos side), rust i kanal på høyre side, rust i bakluke\lokk, zinkslipp hjulbuer bak, maskinelt er kansje toppakninger på 1,6-1,8l motorene en gjenganger mens 2,0 kommer bedre ut.. hvorfor vet eg ikke..

Diesel er det kun 110 hdi som gjelder. denne er fin i lyd og forbruk. feil på den er svinghjul og lekk i dysene. sjekk det. vibrasjon og sort sirrup rundt en eller flere dyser. 90 hk har annet svinghjul så det er ikke noe pes på den, men denne drar ikke skinnet av pølsa for og si det slik. den passer best i 306.

stabstag armene forran varer 2 år på norske veier og setter deg tilbake 400kr ikke den store utgifta..

 

ellers er 406 en svært behagelig bil med god plass og komfor. skulle eg hatt en ny hadde eg gått for 2,0l 16v manuell. hadde en for 4 år siden, solgte den da den tippa 280000 på telleren. eneste jobb med den var et clutchbytte. dette er vel egentlig også en service del, men som sagt kanonstødig var den...

 

kan også infomere om at 406 ikke liker billige exenonkitt... det blir det tull og feilkoder av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår