vectra1996 Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Har nettopp kjøpt en Audi A6 1,9 TDI 2001. Den har startet og gått perfekt fram til jeg skulle starte den i dag. Vrir om nøkkel og starter snurrer som bare det men ingen start. Det virker om om det kanskje er noe med glødingen siden lampen i dashen lyser veldig kort, og samtidig høres en rask tikkelyd. "trrrrrrrrrrrrik". Kan det være glødereleet? Hvor sitter det i tilfelle? Noen som har noen andre tips som kan løse problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Skru av dekselet under rattet, store delen som dekker hele. Oppunder der sitter det noen releer. Prøv å hold hånda over noen av releene og prøv å finn ut hvilke det er. Kjenner du at det er en som tikker mye så kjøp ny. Ta den med til Møller og si du skal ha ny Men sånn egentlig så er det diagnose på bilen som gjelder. Lettere å finne ut av hva som kan være galt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Burde vel starte selv uten gløding på denne årstida, så jeg tror det kan være andre feil - i drifstofftilførsel et sted. --- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Skru av dekselet under rattet, store delen som dekker hele. Oppunder der sitter det noen releer. Prøv å hold hånda over noen av releene og prøv å finn ut hvilke det er. Kjenner du at det er en som tikker mye så kjøp ny. Ta den med til Møller og si du skal ha ny Men sånn egentlig så er det diagnose på bilen som gjelder. Lettere å finne ut av hva som kan være galt Supert tips! Jeg skal skru opp dekselet og sjekke om det kan være releet der. Noen som har en link til diagnoseverktøy jeg kan kjøpe dersom det ikke er releet? Problemet oppsto forresten etter at min sambo prøvde seg på bakkestart og og kvelte bilen sikkert 4-5 ganger. Den gikk fint opp igjen fra butikken og frem til den ble parkert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet September 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2012 Virket ikke som om det var glødereleet. Startsperre er det vel heller ikke siden den da ville startet og gått litt før den stoppa. Det jeg ser for meg at det kan være da er dieselpumpa. Bør jeg høre noe fra den når jeg vrir om tenningen til gløding? Hvordan kommer jeg til den i tilfelle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet September 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2012 Da har jeg tatt ut samtlige sikringer i venstre siden av dashbord. Dro den lenge på starteren uten at den fyrte (slik som jeg har gjort før), men tenkte at jer måtte prøve en gang til. Og da kom den jammen meg.... Kjørte en runde og startet den igjen etter å ha parkert. Da startet den lett. Jeg skal la den stå litt nå og se om den starter lett når den blir kald igjen. Tenkte også å kjøre deiselrens på tanken for sikkerhets skyld. Sitter det noen sikringer i motorrommet også? Hvor finnes de i tilfelle? (jeg har ikke brukermanualen til bilen nemlig så må spørre litt dumme spm). Jeg har heller ikke funnet noe dieselfilter på bilen. Hvor befinner dette seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg