mongologic Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Solgte en bil her om dagen. I all hast fikk kjøper med seg lappen med melding om eierskifte. Jeg solgte bilen den 19.juli. noen uker senere fikk jeg p-bot med purring i posten, da var bilen blitt parkert ulovlig i trondheim samme kveld som jeg solgte den. Jeg har kontaktet bilsakkyndige, de hadde mottatt eierskifte meldinga 1.aug, men da undertegnet av meg som selger og en jeg alrdi har hørt navnet på som kjøper. Jeg har en kontrakt navn og underskrift fra på luringen som kjøpte av meg bilen, men han er umulig å oppdrive noe telefonnr eller addresse på. Noen som har tips om hvordan jeg skal slippe å betale den bota? Siter X 1980 Mitsubishi Galant 1.6 X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.) X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan) - 2000 Passat 1.9TDI -Volvo 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Hmm... Det er du som har gjort en stor feil ved å gi fra deg salgsmelding,det er du som eier som skal levere salgsmelding. Har du skrevet kontrakt? Der kunne du skrevet ned at ny eier må ta alle bøter,etc som kommer på bilen etter salgsdato. Det du kan gjøre er å anmelde ny eier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet September 7, 2012 Rapporter Share Skrevet September 7, 2012 Ring til parkeringsselskapet å be de sende bota til han som kjøpte den. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Fører og eier er solidarisk ansvarlige med mindre eier var fratatt kjøretøyet ved en forbrytelse. Så du må nok bare betale, med mindre du har alt festet på kontrakt. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg