Krist90 Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Hei Har problemer med at bilen blir for varm hvis jeg kjører lengre turer. Det går fint å kjøre rundt i byen bare. Noen som kan tenke seg hva det kan være som gjør dette? termostaten? - Har også problem med at batteriet ikke vil lade seg, men skal kjøpe ny dynamo nå å teste. Bilen er en 2000 mod 1,9tdi setter pris på all hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Altså går det fint å kjøre korte turer? Sjekk vannpumpa og termostaten. Målt ladespenning mens motor går, både på tomgang og ca 2000 omdr? Prøv først å bare bytte laderegulatoren, sitter bak på dynamoen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Altså går det fint å kjøre korte turer? Sjekk vannpumpa og termostaten. Målt ladespenning mens motor går, både på tomgang og ca 2000 omdr? Prøv først å bare bytte laderegulatoren, sitter bak på dynamoen. Ja korte turer går fint. Jeg skal kjøpe bilen idag, så har ikke noe erfaring med den. Tidligere eier trodde vannpump var nylig skiftet. - Ok, skal prøve på det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Hva en selger tror og antar skal man aldri stole på. Om vannpumpa er av nyere dato så skift termostaten. Hjelper heller ikke det så er det gjerne dårlig sirkulasjon i radiator og denne bør renses/byttes. Sjekket fargen på kjølevæska? Skal være rød på den bilen. Om rød og blå (G12 og G11) blandes så går det ille, blir til grøt som tetter systemet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 (endret) Selger er en kollega. Jeg skal stikke innom verkstedet bilen var på å få en liste over alt som er skiftet :) Skal sjekke fargen på kjøleveska idag :) Takk for tips! Ny dynamo kommer om 2-3 dager. Endret August 28, 2012 av Krist90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2012 Det var dynamoen som var gåen. hvorfor den blir varm har jeg ikke fått svar på enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2012 Det var dynamoen som var problemet. Så nå funker bilen fint:) Har spylt igjennom slangene hvor kjøleveska går i, der kom det ut masse brun grøt. Skal på første langtur på fredag, så da får vi se hvordan den blir. Satser på at det var det som var problemet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krist90 Skrevet September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 Har nå kjørt en langtur med den. Hvis jeg kjører opp en lang oppoverbakke så går det ikke lange stunden før motoren går rett opp i 130grader og stopp advarselen kommer opp. Så stopper jeg og venter til bilen er tilbake på 90grader. Lurer på om det kan vær radiatoren? Da jeg tror det har blitt brukt slikt pulver til tettning. noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg