Gå til innhold

Min Audi A6 Allroad

Ranger emnet


Frankjakobsen

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en liten tråd/logg for det nye familiemedlemmet. Det er altså en 2001 mod A6 Allroad, sølvgrå med V6 2.5TDI motor. Bilen har gått i overkant av 200k km, kassen girer fortsatt fint og kamakslinger ble byttet i 2003 og dette var det jeg anså som mest viktig når jeg kikket etter bil :) Bilen ble kjøpt med diverse småfeil som jeg hadde håpet jeg kunne fått løst med litt DIY og google. Har tatt litt av det enkle i ettermiddag, men i og med at jeg er rimelig ukjent i Audi verden så har mye av tiden gått med på google samt lese tråder på diverse forum.

 

Kjente feil/mangler pr. i dag:

-bærebru, øvre, fremre høyre side forran på bil har slakk.

-Div. foringer er slitt (se bilder i neste post).

-Knirkelyd forran, venstre side ved oppbremsing i fra 3-5km/t (kan komme av punkt over?).

-Den gule "man" lampen indikeres på nivåregulering uansett om man prøver å sette den i auto (forrige eier sa at det kom ved montering av hengerfeste).

-Nøkkler kan ikke låse/låse opp bilen. Dersom jeg prøver en resync så fungerer opplåsing den første gangen, men når tenningen slås av er de ute av drift igjen

-Oljesøl på bunnplate..

-Jeg mangler diagnose kabel+program :shake

-Jeg mangler VACN medlemsskap :)

 

Løst siden jeg ble eier av bilen:

-Webasto fjernstyring ute av funksjon, manglende batterier i fjernkontroll.

Endret av Frankjakobsen

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærebru forran hadde mye dødgang/slark på kulen jeg har ringet rundt. I samband med ulyd/knirkelyd på venstre side så lurer jeg på om jeg skal bytte ut mer en kun den som er gåen. Finst det noen "kit" med bærebru/lenkestag/foringer som er vanlig å bruke til dette?

 

[ATTACH]33306[/ATTACH]

 

Flere bilder av foringer/bærebru/lenkestag finnes på lenken under

 

http://lokalhost.org/allroad/understell/

 

Ellers så har jeg prøvd meg frem på programmering av nøkler i dag. Jeg har fulgt det meste av prosedyrer som finst på nettet som har med å nullstille og programmere nøkler uten hell. Det nærmeste jeg kom var at jeg fikk til å låse opp under programmerings prosdyren som er forklart på denne forum posten. Ved hvert trykk på "unlock" knappen så blinker blinklysene og ved enden av prosedyren "- now press "unlock" button one more time (vehicle unlocks)" så låses bilen opp, men etter dette så fungerer ikke nøkkelen lenger. Har byttet batteri på den ene, men begge to fungerer når jeg utfører prosedyren over så jeg tviler på at det har noe med dårlig batteri i nøklene å gjøre. Har lagt det delvis på is i påvente av VAG COM, men om noen har tips så er det bare å fyre løs :)

post-4408-13804854456788_thumb.jpg

Endret av Frankjakobsen

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker! Sendte e-post til selger med reg. nr. så får vi se om det kan fungere :)

 

Ellers har jeg sjekket opp dette med "man" lampen på luftfjæringen. Det viser seg at det er en kontakt som kobles til tilhengerkontakten som sikkert skal gi beskjed om at tilhenger er påkoblet. Skal se om det er noen feilkoblinger her i morgen. Her er dokumentet (side 31) dersom noen skulle komme over samme problem. Ikke løst enda, men tror dette kan være en feilkilde.

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_243.pdf

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår