La7jta Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Hei. Min passat 3B sedan lekker bensin når jeg har fyllt opp helt stappa fullt med 95. Ca.3 liter lekker ut på bakken før det gir seg. Deretter slutter lekkasjen og den ser jeg ikke mer til. Ingen synlig lekkasje når bilen har stått i ro. Både 5 minutt og 2 dager. Biler bruker motbydelig mye mer bensin en normalt. Greit nok at det er 1.6 liters motor men 1/4 tank på 80 KM er litt vel drøyt. Noen som vet hva som feiler den? Kan jo være alt fra pakning til hull i tanken. Håper på svar. LA7JTA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Sansynligvis så lekker det fra o-ringen på armaturen. At den bruker mye bensin kan være flere årsaker. Lenge siden den fikk nye servicedeler? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
La7jta Skrevet August 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Sansynligvis så lekker det fra o-ringen på armaturen. At den bruker mye bensin kan være flere årsaker. Lenge siden den fikk nye servicedeler? Det er en førstebil som ikke skal vare så ekstremt lenge så service er ikke tatt på lenge. Lekkasjen og forbruket skjedde på eksakt samme tidspunkt så jeg tror det er noe som gjør at begge deler er galt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg