Gå til innhold

Hjelp til en nybegynner. 15k i stereo

Ranger emnet


bi a op

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en Passat 3bg/B5.5 (2001-2002 modell) i mars neste år. Har rundt 15.000 - 17.000kr som skal brukes på et komplett bil stereo. Jeg har ingen erfaring med strøm eller noe slikt i det hele tatt. Aldri vært borti noe som har med lyd å gjøre. Jeg har null peiling.

 

Så jeg lurer på hva som er det lureste her, hva skal jeg kjøpe? Vil ha god lyd, uten skurring og dyp bass. Hva må gjøres i bilen? tenker da på vibrasjoner og slikt som jeg leste litt om. Må jo ha diskanter i hattehylla, men er dette vanskelig å få ordentlig til?

 

Ønsker bare en liten liste over komponentene som må kjøpes (og burde kjøpes). Og arbeid som må utføres inkl. prisliste. Og små enkle forklaringer på hvert punkt. Ettersom stickyene her er skrevet for folk som allerede kan litt så må jeg ha alt inn med teskje.

 

Jeg skal da selfølgelig få noen erfarne rånere til å gjøre hele driten for meg mens jeg står å ser på.

 

Gode svar setter jeg veldig stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, kjøper et dårlig frontsett *sarkasme*

Så hva er lyddemping, kan du oppgi direkte link til en typisk lyddemping til dører? Er det andre plasser i bilen jeg burde ha lyddemping?

Hva nøyaktig gjør disse dempingene?

 

Demp dører,tak,bagasjeromsdøren så er du godt på vei.digital design har masse bra.send en mail til ole petter på judysbilstereo.no og be han sitte sammen en pakke med alt til ditt budsjett. han er god på priser og har alt du trenger.kjøp strøm kabler fra lydibilen.no han har gode kabler og er best på pris..lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demp dører,tak,bagasjeromsdøren så er du godt på vei.digital design har masse bra.send en mail til ole petter på judysbilstereo.no og be han sitte sammen en pakke med alt til ditt budsjett. han er god på priser og har alt du trenger.kjøp strøm kabler fra lydibilen.no han har gode kabler og er best på pris..lykke til.

 

Setter pris på et godt svar. Men første spørsmål gjenstår; hva er lydemping? Dens funksjon ligger jo i navnet. Men jeg vet jo ikke hva dette er. Trenger en praktisk tutorial. Jeg ser det er en haug med lydempende matter. Okey, limes disse i taket? (Tvilsomt). Erfaring med slike dempere? Mens det andre du la til skal jeg ta med meg videre, takk :)

 

 

Den første rekka med bilder klarer jeg ikke se hva er. Hvor i bilen er det bilde av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår