Badeskum Skrevet August 20, 2012 Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Hei. Er ganske fersk på bil mekking. Har en Opel Corsa 1998 mod som har en gåen støtdemper. Er det lett å bytte denne, og hvor får jeg tak i ny støtdemper, og hvor mye koster den? Det er høyre bak det er snakk om. Takk på forskudd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 20, 2012 Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Normalt en enkel sak å bytte demper men jeg har ingen erfaring med en sådan jobb på Corsa. Gå inn på http://www.mekonomen.no og trykk inn ditt reg.nummer. Under reservedeler får du opp dempere med pris ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badeskum Skrevet August 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Men hva må gjøres? Hadde satt pris på en sånn step by step forklaring :) Så kan jeg prøve å skifte selv å spare noen kroner på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 20, 2012 Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Kjøp en Haynes-manual, den forklarer med bilder, steg for steg. Gjerne får du bruk for den senere også :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet August 20, 2012 Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Et annet tips å er å bytte begge sider. Sånn at det blir jevnt.. (noe jeg har hørt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 20, 2012 Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Helt sant, man bytter på begge sider når man først bytter. Ser nå det er bakre demper, bak er de som regel meget enkle å bytte. Er ofte kun en bolt i nedre innfestning og en mutter oppe. Kikk litt her. http://www.5min.com/Video/Repairing-the-Rear-Suspension-on-a-Vauxhall-Corsa-Part-12-265524706 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg