ThomasEK Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 1995 vw polo 1.4, ene morgen når jeg startet så jukset den. Døde ut ved gasspådrag, når motor ble varm så gikk den helt fint ingen juksing eller no. Kunne stoppe å starte uten problem. Neste morgen starta den ikke, prøvde trille igang men intet liv. Var å kjøpte fordeler lokk, fant ut at det som stod på var montert feil vei. Så satt nye på rett vei og kablene rett rekkefølge (sto rett på gamle fordeler lokk, bare lokket var snudd). Nå starter den men går bare på tre sylinder. Nr.2 fra venstre, tatt av pluggledning å ingen reaksjon fra eller til. Bytta plugg, å sjekka at nye får gnist. Kom litt gnist ihvertfall når jeg lå den på dempertårn. Å det lukter bensin av pluggen.. Bruker ikke vann eller olje. Så tviler på toppakning eller stempelfjær. Tror det er noe med tenning eller dyse.. Tips/hjelp? :-) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Høres ut som typisk tenningsproblem med coil, fordeler eller pluggledninger. Om du allerede har byttet fordeler, er coil eller pluggledninger neste mistenkte. Om du får startet bilen og den går noenlunde på tomgang, så tar du en sprayflaske med vann og dusjer lett på coil. Om motoren stopper tvert er det feil (sprekker) i fordeleren. Fortsett med samme med fordeler og pluggledninger. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet August 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Har byttet fordeler lokk å ene pluggen. Prøve ny rotor å kabler i morgen. Var riper inni gamle fordelerlokket, kan akslingen til rotor få kast? Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Har du elektrospray så dynk begge ender av pluggkabelen/hetta på den sylindern motoren ikke går på. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet August 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2012 bytta pluggledning og rotor idag, ingen reaksjon.. Møller sa at visst alt på tennings delen nå er nytt, så trolig være en eksosventil som henger. Den kunne oppføre seg sånn da også. Så får ta en kompresjonstest og skru av toppen får å se... :/ Hvis noen har noen andre innspill så gjerne kom med det! kan si det at jeg flyttet bilen et par kilometer idag, å den går på 3 sylindre men antenner bensin i eksosen så hele eksosanlegget sto å røyk når jeg kom fram.. masse smell på 1700-2300rpm. Så får bensin og er jo antydning på gnist også. Så er vel trolig en eksos ventil da... Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.