Renax Skrevet Juli 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2012 Det er lik gasser som du har fra før, har lest om en del problemer med den, men det er bare den som er problem. Blokka er mer eller mindre skuddsikker om du tar vare på den. Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2012 Problemene med 2E2 går som regel ut på lekk eller morkne vakuumslanger eller defekt vokselement ifm automatchoke/turtallsheving når kald. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet Juli 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2012 Okey :) men det er altså ikke noe mer feil enn hva jeg kan få med den motoren jeg har per idag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2012 Ombygging til Monomotronic krever alt du ramser opp, samt ny bensinpumpe på 1.2 Bar. Forgassermotoren har nikkepumpe montert på blokka mens Monomotronic har elektrisk pumpe i tanken. de har std insprut løftepumpe i tanken, og en pumpe til under som alle andre innsprut 2'ere ;) dog er pumpa svak som et uvær, som du alt har nevnt :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2012 Men tror ikke det blir noe ombygging om jeg skal bytte motor.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Er ledningsnettet det samme på 1,6 å 1,8? Så jeg kan bruke det ledningsnettet som er i motorromme nå med 1,6 når jeg setter inn 1,8? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet August 29, 2012 Rapporter Share Skrevet August 29, 2012 Det er da ingen moro å vite alt før man starter? Bare prøv, så finner du utav det, er ikke så vanskelig som man skulle tro... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet August 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2012 Er greit å vite når man bare har en bil, og er avhengig av denne på grunn av jobb å diverse! ;) Vanskelig er det ikke nei, men greit å være forberedt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Mitt beste tips her er å unngå å bytte motor på en bil du er avhengig av så sant det er mulig. kjør til den du har ryker og så bytt på "sparket". Evt skaff deg en billig bil til vrakpant som går ut på EU om en mnd, som du kan kjøre imens. jeg vet at jeg kan bytte motor på dissa på ei natt, har testa å prøvd å kjørt til jobb dagen etter, men er langtifra alltid det er så enkelt og problemfritt... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet August 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 mn dt er ikke noe store forandringer jeg må ta hensyn til? sånn som forskjell på ledningsnett, foskjell på hjernen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet September 1, 2012 Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 er nok ikke verre en at du kan ta det som det kommer, er vel heller ingen hjerne heller på disse forgassermotorene? Er det en motor som står løst uten ledningsnett eller en hel delebil du har fått tak på? Ville også bytta registerreim, vannpumpe og slikt på den nye motoren, muligens også toppakning osv, alt etter stand. iogmed at det er fryktelig mye lettere når motoren er ute av bilen... koster ikke mange kronene heller... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet September 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 Tror ikke det er en direkte "hjerne", men det ligger en kontakt på en plate oppe der vindusviskermoteren er plassert, er den samme på 1,8? Det er en løs motor :) men skal se om jeg får tak i en delebil, men det er jo ikke helt sikkert. Alt av slike deler blir byttet ja :) + clutch, olje på girkasse og filter og olje på motor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet September 1, 2012 Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 Tror ikke det er en direkte "hjerne", men det ligger en kontakt på en plate oppe der vindusviskermoteren er plassert, er den samme på 1,8?Det er en løs motor :) men skal se om jeg får tak i en delebil, men det er jo ikke helt sikkert. Alt av slike deler blir byttet ja :) + clutch, olje på girkasse og filter og olje på motor :) hvis du tenker på den som ligger på sjafør Siden under plasten ved vindus viskerne er det tennings modulen.. :) aner ikke om den er lik men nå veit du hva det er :P Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet September 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 Okay, skjønne :) Bare en måte å finne dt ut på! og det er å prøve! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet September 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2012 Da er mest sannsynlig motor i boks! Passer motor fra en golf 2, 1991 mod? årsmodell har vell ikke noe å si så lenge det er samme motor? 1,8 med elektrisk forgasser? det er vell samme som meg :) En ting til; har alle Golfer med 1,8 liter også bremseavlastningsventil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg