Gå til innhold

Merkelig lyd i bilen.


robbe

Anbefalte innlegg

Hei, nå har det nettopp dukket opp ett merkelig problem med Mondeoen. 2,0 tdci 2006 modell.

Det dukker med ujevne mellomrom opp en sinnsyk irrieterende "ulelyd" høres ut som "høyfrekvent" støy og dette når motoren er slått av og nøkkel fjernet.

Har forsøkt å lokalisere denne, men finner ikke helt ut av dette. Høres ut som om det kommer fra i området rundt dieselpåfyllingen, men er ikke sikker. Dieselpumpen ligger vel ikke der bak, slik at det kan vel ikke være denne som er i ferd med å ta kveld? Bør vel heller ikke være dieselvarmeren som driver og kødder, den skal jo ikke slå seg på under 4 grader eller noe slikt?

Dette er sinnsykt irriterende og har ikke mye lyst å levere bilen på verksted for å "feilsøke". I løpet av en kveld kan denne lyden opptre alt fra ingen ganger til x antall ganger. Noe må jo være feil, men hva i all verden kan det være?

 

Skal forsøke å ta strømmen på bilen og la den stå noen timer uten for å se om det blir borte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I går kveld begynte kom denne lyden 3 ganger mens jeg satt inne i huset, bilen starter og går som den skal med normalt forbruk og normale ytelser. Ryker litt sort ved pådrag, regner med at jeg burde rense Egr Ventilen for å fikse dette. Her om dagen kom denne lyden når jeg lukket bakluka, men dette var vel en tilfeldighet. Kan det være noe med diesel varmeren? Lyden er ikke inne i bilen, det er sjekket, burde vel kanskje få lest ut feilkoder, men har litt dårlig erfaring med Ford verksteder i nærområdet:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er normale dempere på den såvidt jeg vet. Nå har lyden vært borte noen dager etter at jeg fyllte tanken, men nå i kveld har den begynt å gi lyd fra seg igjen. Dette er merkelig, bør vel bare dra innom Ford å sjekke Evt feilkoder. Det rare er at bilen går som den skal, verken nykker eller oppfører seg rart på noen annen måte enn denne kjipe lyden som kommer og går når bilen står med avslått motor. Forstår rett og slett ikke dette:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår