golf2000 Skrevet Juli 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2012 hei jeg har problemer med turboen min så idag koblet jeg han til en pc å då kom følgende feilkode opp 462D ladetrykksregulering reguleringsgrensen overstiges, noen som har hatt samme ? eller har peiling på va det kan være ? det e en golf 2000 mod 1,9 tdi 4 motion Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2012 Det kan være wastegate staget som sitter fast slik at bilen overlader, eller det kan være defekt map føler aka turbotrykksføler. Sjekk staget ditt først. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 Kan være wastegate-stag. Har du kontroller om du har vacuum ned til vacuumklokka? Hvis ikke, så sitter det en ventil i framkant av motor, på høyre side, denne har en tendens til å henge seg opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2000 Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2012 har sjekka westgatestaget å staget er løst, har bytta luftmengdemåler å har enda det samme problemet, hva kan det vær då ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2012 Som jeg skrev i første svaret. Map føler, denne føler på trykket i innsugsmanifolden og gir denne ut feil verdier så tror styreenheten at den lader for mye og du får feilkode. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2000 Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2012 hvordan sjekker jeg denne ? vakum ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2012 Den er elektrisk og er alt med turboen i orden så er det stor sjans for at det er den. Koster omtrent en tusenlapp. Den sitter på toppen av motoren på innsuget. google map føler så ser du hvordan den ser ut. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2000 Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2012 skrudd den ifra idag, tørket den ren, å satt den på plass, men var akkurat det samme, det kan ikke vær mangnetventilen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axxx0 Skrevet Juli 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2012 Det er helt sikkert den magnetventilen eller N75 som den heter når du kjøper deg en ny en. På min golf som er trimmet opp ryker det en slik ventil en gang i mnd til jeg kjøpe meg en spesielt laget fra KermaTDI. De er helt forferdelige, og om turboen din bruker litt olje så den 100% sikkert gjør kommer det mye drit i den n75 ventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ze9eL Skrevet Juli 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2012 jeg har hatt samme problem, kjøpte ny turbo(fra130 til 150hk) og byttet den. testet vakumklokka på den gamle, og fannt ut at det må være den som var defekt. jeg hadde samme feilkode. turboen ser fin ut ellers.. Siter Golf mk3 1997 101hk 1.6i comfort (prosjekt/solgt) Golf mk4 2001 90hk 1.9TDI Highline (død) Golf mk4 STV 2002 200hk 1.9TDI 4Motion Comfortline Golf mk4 2002 150hk 1.9TDI Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg