Gå til innhold

'93 Audi S4 C4 V8 - problemer med tomgang. Funnet brudd

Ranger emnet


Golf2td

Anbefalte innlegg

!993Mod.

Rører jeg gasspedalen så roer den seg ned igjenn

 

Har forsøkt og ta av tempføleren som sender signaler til tempviseren i bilen. Men oppfører seg likt med og uten føleren på.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=-AUs2wl30eY&list=UU_Ri3BE1AbXewS7TuElKOmA&index=1&feature=plcp

Endret av Golf2td
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da bør du dra til møller og få slettet feilkoder (eller andre verksted med Vag data). Kanskje den kommer seg da, hvis ikke så kan du kjøre en stund å ta en ny avlesning for å se hvilke feilkoder som kom opp igjen :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da bør du dra til møller og få slettet feilkoder (eller andre verksted med Vag data). Kanskje den kommer seg da, hvis ikke så kan du kjøre en stund å ta en ny avlesning for å se hvilke feilkoder som kom opp igjen :)

 

Slette varsel for bremselyset?. står i displayet at jeg skal teste bremselys hver hang jeg starter bilen. når jeg trokker bremsen inn så kommer det "OK". den pæra med kryss over er parklyset. der er hvertfall den ene pæren død:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den ligger høyt på tomgang, roer den seg ned og du for hånd forsiktig prøver å stenge gasspjeldet mer? Kan også være treghet i selve tomgangsmotoren. Tatt diagnose for å sjekke bryter på gasspjeld mm?

 

Tempføler til instrumentpanel har ingen sammenheng med tempføler for ECU ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt diagnose av bilen, men kommer ingen feilkoder. tror ikke jeg kan resette gasspjeld med denne..... eu702.. den føleren som viser tempen i instrumentpanel er 2 sensorer i èn. den skal også styre bensinen etter hvor varm motoren er. sensoren har 4 poler. (meca som fortalte dette). kan jo ta en sjekk på tomgangsregulatoren. må bare finne ut hvor den sitter, og hvordan den ser ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kode:00516 "Cloced throttle (idle)

position switch (F60)

 

 

Kode:00553 " Mass air flow sensor (G70)"

 

 

Kode:00537 " Lamda (oxygen sensor) Regulation

 

 

Kode:00518 "Throttle position sensor(g69)

 

Er dette feilkodene du får?

Tempgiver bak på høyre topp?

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår