kriols22 Skrevet Juli 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2012 (endret) Det lekker bremsevæsker fra mastersylinderen (som sitter ved clutchpedalen) Plastikkstrømpa på sylinderen er fullt med bremsevæske og når jeg trykker på plastikkstrømpa så kommer det mer bremsevæske. Det er ikkje mer et halv år siden jeg skiftet sylinderen. Mastersylinderen er vell øydelagt og må skiftes? Kan det være no som forårsaker at sylinderen blir øydelagt? Er det noen som har erfart samme problemet? Kan mastersylinderen bli øydelagt om jeg ikkje har luftet gått nok? (Dette var for et halv år siden) Det jeg gjorde var å tømme bremsebeholderen ved å pumpe ut bremsevæska. Så byttet jeg mastersylinderen. Fylte bremsebeholderen med ny bremsevæske. Ventet med å ha på toppa på bremsebeholderen. Så lufta jeg systemet ved å pumpe med clutch pedalen til den føltes normal ut. Så hadde jeg på toppa på bremsebeholderen. Endret Juli 2, 2012 av kriols22 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2012 Hva slags merke er den sylinderen som sitter der nåda? Ville ha reklamert på den om du har kvitering da den skal holde mye lenger. Ofte så er det en del du aldri skifter på bilen. Er ikke noe galt med prosedyren på luftinga di. Regner med du skrudde opp lufteskruen og ikke bare pumpa på pedalen? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriols22 Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 (endret) Det er ikkje noe luftskru på sylinderen. Så jeg pumpet bare med pedalen. Merket er Metelli Endret Juli 3, 2012 av kriols22 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriols22 Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 Har ikkje lyst å fikse denne mastersylinderen sjøl. Det var et lite helvete sist. Men når det lekker hver gang jeg trykker inn clutchen, så renner det ut bremsevæske. Da er det litt problem å få den på verksted. Bremse og clutchen er i samme system, så da er det fare for at bremsene også ryker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 Uttaket på bremsevæsketanken til clutchsystemet sitter høyere på tanken dermed så er det alltid igjen nok bremsevæske til bremsene. Høres rart ut at du bare kunne bruke pedalen også var det trykk der igjen. Sitter lufteskrue i forbindelse med utløserlageret. Om det er problematisk og få den på verksted så kan jo alltid få den tauet med kranbil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Juli 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 hvis du er heldig, kan du ha skjært gjengene. det har jeg prøvd. måtte bytte sylinderen og røret, så lønner seg å skru på røret før du setter det på plass, så man vet at det sitter riktig. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriols22 Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2012 Har tatt av den gammle master sylinderen no. Får ikkje rør på igjen på den nye sylinderen. Får vente til i morgå, prøve å ha på litt gris og prøve på igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriols22 Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Har byttet mastersylinderen (05.07.12). Clutchen funker som den skal, har ikkje sett noe tegn til lekasje. Får sjå kor lenge denne sylinderen holde ut da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg