Gå til innhold

Kjøpe MK3 Modeo som billig familiebil


Nismotic

Anbefalte innlegg

Hei alle Mondeo-experter.

Vi venter bran nr.2 og har derfor behov av stasjonsvogn med laste/baksetekapasitet igjen, og derfor vurderer jeg nå ulike biler, inkludert MK3 Mondeo.

Vi skal snart bygge hus også, så planen er å kjøpe en forholdsvis billig bil cash, og ha i noen år, evt så lenge den holder.

Prisnivået er ca.50-60000kr og jeg ser jo at man får en ganske ny fin Mondeo for denne summen.

Det er i hovedsak dama som skal benytte seg av bilen da jeg jobber på havet i en mnd i strekk og kjører MC eller gammel opprusta 5000kr Mercedes når jeg er hjemme :P

Jeg ser mange sprikende uttalelser om disse bilene, og det virker umulig å danne seg ett 100% bilde av kvaliteten på disse bilene, så jeg tenkte jeg skulle spørre selv.

Hovedsaken for min del er at bilen SKAL starte hver dag jeg er borte, slik at fruen kommer seg i barnehage/jobb etc, og jeg slipper å høre at jeg har kjøpt noe dritt :P

Det er som sagt ett hav av Mondeoer i denne prisklassen, de med under 200000km på telleren er i hovedsak pre-facelift modeller som kanskje ruster mer, men så lenge bilen ikke blir kjeks over natta så har ikke rust så mye å si for min del.

Det jeg lurer på er egentlig hvilken motor som er best med tanke på driftsikkerhet/Forbruk. Bensin eller TdCi? Utstyrsnivå man MÅ ha? Kom gjerne med tips og innspill osv, jeg kan skru selv, men unngår det helst så si ifra hva som er lurt her :)

1987 Mercedes-Benz 230TE

Tidligere biler:

X 1990 Mazda 626, X 1986 Opel Ascona 1,8 GT,

X 1994 Lada Samara 1,5 S, X 1984 BMW 320i

X 1986 Opel Manta GSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir slik når det finnes mange biler. Ville prøvd å finne en 2004-. Jevnere kvalitet. 1,8 bensin har veldig lett for å bruke olje, 2 literen er bedre. Diesel er best, men aberet der er dieselvarmeren som er mildt sagt ustabil, spes med mye småkjøring. Jeg ville kjøpt en 2004- TDCI og montert kupevarmer. Utstyrsnivå blir smak og behag, men har man mer utstyr er det mer som kan gå i stykker.

 

Ellers er det som vanlig tidligere eier som er bilenes største svakhet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår