guran111 Skrevet Juni 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 (endret) Hei. Har en 95 mod. 1,8 monopoint med ADZ motor som har stått på verksted i to uker med tenningsfeil, den stoppet langs veien og ble tauet inn til nærmeste verksted. Der de nå sier at det er motorstyringen som er gåen og må byttes, og å kjøpe ny koster mer enn bilen er verdt så de holder på å sjekke med huggere om de finner noe som passer. Synes dette begynner å dra ut i tid og mitt spørsmål er derfor hvor vanskelig det er å få byttet ECU selv dersom jeg får tak i en? Må man ha f.eks. ha VAG COM eller lignende eller er det så enkelt som å ta ut den gamle og plugge inn en ny? Finnes det flere varianter av ECU til denne motoren, eller bør jeg få tak i delenr. før jeg begynner å ringe rundt til huggere for å være helt sikker på å få riktig del? Noen som har noe liggende? Takk. Håvard Endret Juni 24, 2012 av guran111 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Om bilen har startsperre så må den nye ECUen "parres" mot din bil, noe du ikke kan gjøre selv uten videre. ADZ- og ABS-motoren ble levert med tre forskjellige ECUer, 3A0 997 311 X, 1H0 997 311 BX og 8A0 997 311 SX. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guran111 Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Hei. Takk for raskt svar, jeg har startsperre så da blir det ikke så enkelt som jeg hadde håpet,:angry: får ringe dem på mandag og purre og evt. få delenr. så jeg kan se om jeg får tak i delen i hvert fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg