Gå til innhold

17" eller 18" ?

Ranger emnet


Gustav

Anbefalte innlegg

Hei

fikk beskjeden som jeg ikke håpet på i forgje uke, om at felgene var blitt skeive, så da må jeg ha nye felger.

 

da har jeg skikket litt rundt og kommet fram til felgen jeg skal ha og fått en knalltilbud på den,

har landet på denne:

 

http://martins.no/felger/felgprogram/aluminiumsfelger/2012/td-monza-rs-blk-red.aspx

 

men så er det store spørsmålet,

har en audi a3 1,6L 2003 mod

På bilen nå har jeg 17" og kan evnt bare bytte felg viss jeg vil det, evnt kjøpe ny felg med gummi på 18"

men så har jeg hørt litt rundt og noen mener jeg burte ta 18" og andre mener jeg burte fortsette å ha 17" på bilen.

 

Noen som kan anbefale no?

har hørt at 18" sporer mye mere enn det 17" gjør og at derfor at 17" er mye mer behagligere å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei bilen er ikke senket,

 

har i grunn ønsket å ha 18", men jeg vet ikke hvor mye det vil ha å si forhold på kjøre-egenskapene, hvor mye jeg vil merke det i forskjell fra 17".

 

er på jakt etter noe som er behagelig å kjøre og ser bra ut, ikke noe som er helt jævlig å kjøre og ser ikke bra ut, så det er ikke lett det der....

Endret av Gustav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

18" på vanlig bil kan se teit ut, spørs på hva slags bil du har.

 

Om du vil ha noe som er behagelig å kjøre så er det 17" som er noe for deg, da det er mer gummi mellom felgen og veien på 17".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

18 uten tvil, har 18" nå på min golf 4 og etter lavprofil dekk (35) syntes jeg de er for små, skulle gjerne hatt 19" eller større.

 

 

og: som det skrives over her er det ingen diff(min erfaring) på 17" og 18" på kjøre egenskaper, er dekk kvalitet og bredde som spiller inn her.

 

hadde 235 dekk i går og dette sporet veldig. byttet til 205 i dag og dette ligger mye bedre på veien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår