Gå til innhold

Hjelp meg å få min A4 B5 EU-godkjent!

Ranger emnet


Big SturL

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å prøve meg på et sett fra Finn allikevel. Flere hevder å være TUV-sertifisert, og det må vel telle for noe.

 

Har noen generelle tips til fremgangsmåte når dette skal byttes? Har sjekket litt guider og forskjellig, og har fått med meg at det kan være lurt å begynne tidlig med å påføre rustfjerner på bolter, samt å heve bilen på begge sider under jobben. Kanskje har noen en link til en bra guide jeg ikke har sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruer kan sitte noe grasalt på disse, så ha et par bokser med WD-40 stående klar. Hjelper ikke det må man trø til med fyrlampe og hammer =) Hvis du bare løfter bilen på en side må man ligge å arbeide mot stabbstage, det går ann å gjøre det, men det letteste er å løfte den på begge sidene.

Det alle viktigeste er å montere armene i den stillingen de skulle vært når bilen står på bakken. Jeg bruker å bytte en og en, da er det lettere å få armene i den stillingen de sto i når du tok dem av =)

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1. Driftsbrems, henger på - begge sider - bak.

2. Parkbrems, forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi.

3. Ledd, stor slitasje i ytre endeledd - venstre.

4. Aksler, ulyd fra drivledd - venstre - ytre.

5. Foraksel, defekt drivakselmansjett - venstre - ytre.

6. Slitt bærekule - øvre - bakre - venstre.

7. Aksler, bærearmsforing defekt - nedre - fremre - venstre.

8. Miljø, oljelekkasje fra motor.

 

Da er mangler 1 til 7 utbedret. Byttet calipper på høyre side bak; drivledd, øvre bakre bærearm, nedre framre bærearm samt ytre endeledd på venstre side foran. Tror egentlig ikke det var noe galt med nedre fremre bærearm, da denne hadde datostempling 07, men verkstedet så vel sitt snitt til å tjene noe lette gryn. MEN DEN GANG EI, SIDEN JEG FIKSA DET SELV, IN YA FACES BOOYAH!

 

Nå gjenstår bare denne oljelekkasjen. Har ikke fått sett noe særlig på det enda. Har noen peiling på hva som er vanlige lekkasjepunkter på disse?

 

Forøvrig - takk for alle svar og innspill. Much appreciated!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår