Big SturL Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2012 Jeg tenker å prøve meg på et sett fra Finn allikevel. Flere hevder å være TUV-sertifisert, og det må vel telle for noe. Har noen generelle tips til fremgangsmåte når dette skal byttes? Har sjekket litt guider og forskjellig, og har fått med meg at det kan være lurt å begynne tidlig med å påføre rustfjerner på bolter, samt å heve bilen på begge sider under jobben. Kanskje har noen en link til en bra guide jeg ikke har sett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Juli 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2012 forum.vwaudi-club.no har en god guide på det, om du har tilgang dit eller ikke vet jeg ikke. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Juli 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Skruer kan sitte noe grasalt på disse, så ha et par bokser med WD-40 stående klar. Hjelper ikke det må man trø til med fyrlampe og hammer =) Hvis du bare løfter bilen på en side må man ligge å arbeide mot stabbstage, det går ann å gjøre det, men det letteste er å løfte den på begge sidene. Det alle viktigeste er å montere armene i den stillingen de skulle vært når bilen står på bakken. Jeg bruker å bytte en og en, da er det lettere å få armene i den stillingen de sto i når du tok dem av =) Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big SturL Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 1. Driftsbrems, henger på - begge sider - bak. 2. Parkbrems, forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi. 3. Ledd, stor slitasje i ytre endeledd - venstre. 4. Aksler, ulyd fra drivledd - venstre - ytre. 5. Foraksel, defekt drivakselmansjett - venstre - ytre. 6. Slitt bærekule - øvre - bakre - venstre. 7. Aksler, bærearmsforing defekt - nedre - fremre - venstre. 8. Miljø, oljelekkasje fra motor. Da er mangler 1 til 7 utbedret. Byttet calipper på høyre side bak; drivledd, øvre bakre bærearm, nedre framre bærearm samt ytre endeledd på venstre side foran. Tror egentlig ikke det var noe galt med nedre fremre bærearm, da denne hadde datostempling 07, men verkstedet så vel sitt snitt til å tjene noe lette gryn. MEN DEN GANG EI, SIDEN JEG FIKSA DET SELV, IN YA FACES BOOYAH! Nå gjenstår bare denne oljelekkasjen. Har ikke fått sett noe særlig på det enda. Har noen peiling på hva som er vanlige lekkasjepunkter på disse? Forøvrig - takk for alle svar og innspill. Much appreciated! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Juli 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 Kan være så mye ang den lekasjen. Er den på venstre eller høyresiden, fram eller bak på blokken? Er den på høyresiden er det stor sannsynlighet at det er pakingen til oljekjøleren som er gåen. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.