Gå til innhold

Golf 3 1.6 AFT 101HK fusker.

Ranger emnet


ThomasE220

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har kjøpt meg en golf 3 1.6 101hk med AFT motoren.

 

Den fusker som ett uvær, blir værre når den blir varm.

 

På tomgang så går den pent når jeg ruser den så lenge jeg har halv gass, men ved full gass så hoster den og kveler seg nesten før den etterhvert klarer og karre seg opp på turtall, sperrer ikke på 5000 omdreininger, så går ikke i nødmodus?

 

Har byttet:

 

Plugger

Sjekket pluggkabler for overslag og byttet en kabel.

Fordeler lokk

Rotor

Luftmengde måler.

Renset gassspjeld.

 

Prøvde også og koble fra veivaksel sensor, da stoppet bilen, så denne fungerer tydeligvis?

 

 

Klarer ikke og finne noen vakuum lekkasje noe sted.

 

Kan minne om at bilen ikke får nok bensin ved pådrag, ketchup effekt, kommer seg når jeg når rundt 4000 omdr.

Når bilen er varm og jeg ruser den på tomgang, så fiser det i potta.

 

Noen som har noe godt forslag om hva som kan feile Golfen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er min som var litt sær, men etter at jeg byttet hele eksosanlegget sluttet den å fuske på mystisk vis.

Så jeg ville sjekket om bilen har mye frieksos, det kan være det er løsningen.

 

Den har veldig mye frieksos, men alt er etter lambda, men kan jo sveise det igjen uansett :)

 

 

/Noen som har sportseksos fra cat og bakover og selge?

 

 

Joakim; har du samme motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Bilens Eksosanlegg på Økern. Gratis besiktigelse og taksering. Billig, utmerket service og utrolig raske.

De byttet hele eksosanlegget på bilen min på under en time og den endelige prisen ble utrolig nok lavere enn de først sa den kom til å bli.

De kan hooke deg opp med et heftig sportsanlegg til en medmenneskelig pris.

JB


Volkswagen Golf '97


Volkswagen Golf '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår